Úthibák és felelőseik
Ha nem vagyunk jók szlalomban, könnyen belehajthatunk egy kátyúba. Ilyenkor kártérítést kérhetünk.
|
Az alapszabály, hogy panaszunkkal az út kezelőjéhez kell fordulni. Ez főutaknál a Fővárosi
Közterület-fenntartó Zrt., mellékutcáknál a helyi önkormányzat. A kárigényt öt napon belül jelentsük be;
ehhez a bejelentő és a jármű adatain kívül közölni kell, pontosan mikor és hogyan történt az eset, és
mekkora a kár becsült értéke. Nem érdemes túlzásokba esni: mondhatjuk, hogy alig haladt az autó, de a gödör
miatt a teljes futómű tönkrement - csak épp nem hiszik el, és nem fognak fizetni. Általában elvárják, hogy
tanúk is igazolják a kátyúba futást, legyen rendőrségi jegyzőkönyv és fényképfelvétel a baj okozójáról.
Gyakorlottabb autósok erre mind figyelnek, de azt sokan elfelejtik, hogy a sérült alkatrészeket is meg kell
őrizni. Mindenképpen kérjük el ezeket a szerviztől, különben nem bizakodhatunk, hogy más állja helyettünk a
javítási számlát. Ha mindezt megtettük, még mindig nem biztos a siker: amenynyiben jelzőtábla figyelmeztet
az úthibára, garantáltan elutasítják kártérítési igényünket.
Féjja Zsolt