Egy hónap múlva véget ér a Széll Kálmán tér felújítása
Sokáig élénk fantázia kellett ahhoz, hogy a kerítések, paravánok labirintusában bolyongva a hatalmas gödrök és földkupacok helyén meglássuk a látványtervekben bemutatott szép új Széll Kálmán tér világát. A csomópont azonban kezdi elnyerni a tervezők által megálmodott végső formáját, a már elkészült térrészek lassan egybeérnek. A főpolgármesteri hivatal tájékoztatása szerint a Széll Kálmán tér felújítása május 10-re ér véget.
Jelenleg az új épületek műszaki átadása, hibajavítása zajlik, és hátravan még a támfalépület oldalában lévő „olaszlépcső” befejezése. A meglévő üzemi épület homlokzati felújítása is tart még, emellett növényeket ültetnek, burkolási munkákat végeznek a téren. A következő hetekben helyezik ki az utcabútorokat, üzemelik be a szökőkutakat, s telepítik a régi Moszkva tér szimbólumává váló köztéri óra korszerű utódját.
Az, aki a Fény utcai piacról megrakott szatyrokkal igyekszik a Várfok utcából induló buszokhoz, továbbá mindenki más, akinek nehezére esik a lépcsőzés, és rendszeresen erre jár, valószínűleg régóta várja már a tér új mozgólépcsőjének átadását. Jó hír, hogy a gépezet építése befejeződött, beüzemelése folyamatban van, hamarosan használhatjuk.
Nem csak a mozgólépcső miatt lesz könnyebben átjárható a megújuló Széll Kálmán tér, hiszen a fejlesztés egészének egyik kiemelt célja az akadálymentesség biztosítása. A gyalogosok komfortjához a zöld felületek növekvő aránya is hozzájárul: a téren és közvetlen közelében összesen közel kétszáz új fát telepítenek, mintegy tízezer dísznövényt ültetnek, s több mint hétszáz négyzetméter füvesített területet alakítanak ki.
A tér belsejében növénykazetták, facsoportok, utcabútorok teszik barátságossá a környezetet. A kereskedelmi funkciókat a tér déli részén létrehozott támfalépületben, valamint az új, központi szolgáltatóépületben helyezik el, amelynek egy integrált szolgáltatásokat nyújtó BKK-ügyfélközpont is a része lesz.
A Széll Kálmán teret is érintő budai fonódó villamoshálózatot szintén az utasok kényelme érdekében indították el az év elején, hogy átszállás nélkül lehessen eljutni Hűvösvölgyből vagy Óbudáról Dél-Budára. Ezt a lehetőséget sokan kihasználják, olvasóink visszajelzései alapján azonban az újonnan kialakított hosszú vonalakon a késések is gyakoribbá váltak: időnként egy-egy villamosra tömegek várnak, aztán pedig egymás után szinte üresen mennek el a szerelvények.
A főpolgármesteri hivatal illetékesei szerint a budai fonódó hálózaton a villamosok az esetek többségében tartani tudják a menetrendjüket, a forgalmat akadályozó események gyakorisága már nem tér el a más vonalakon tapasztalható átlagtól. Hozzátették ugyanakkor azt is, hogy Budán jöttek létre a város leghosszabb villamosvonalai, s ezek a legforgalmasabb csomópontokon is áthaladnak, így az érintett járatok a fokozott erőfeszítések ellenére jobban kitettek a városi közlekedésben előforduló, előre nem látható zavaroknak.
A forgalom lefolyását ezért folyamatosan elemzik. Az eddigi tapasztalatok alapján áprilistól néhány perccel módosítják a Hűvösvölgyet is kiszolgáló járatok menetrendjeit, amivel pontosabbá válhat a villamosok közlekedése.
Az, aki a Fény utcai piacról megrakott szatyrokkal igyekszik a Várfok utcából induló buszokhoz, továbbá mindenki más, akinek nehezére esik a lépcsőzés, és rendszeresen erre jár, valószínűleg régóta várja már a tér új mozgólépcsőjének átadását. Jó hír, hogy a gépezet építése befejeződött, beüzemelése folyamatban van, hamarosan használhatjuk.
Nem csak a mozgólépcső miatt lesz könnyebben átjárható a megújuló Széll Kálmán tér, hiszen a fejlesztés egészének egyik kiemelt célja az akadálymentesség biztosítása. A gyalogosok komfortjához a zöld felületek növekvő aránya is hozzájárul: a téren és közvetlen közelében összesen közel kétszáz új fát telepítenek, mintegy tízezer dísznövényt ültetnek, s több mint hétszáz négyzetméter füvesített területet alakítanak ki.
A tér belsejében növénykazetták, facsoportok, utcabútorok teszik barátságossá a környezetet. A kereskedelmi funkciókat a tér déli részén létrehozott támfalépületben, valamint az új, központi szolgáltatóépületben helyezik el, amelynek egy integrált szolgáltatásokat nyújtó BKK-ügyfélközpont is a része lesz.
A Széll Kálmán teret is érintő budai fonódó villamoshálózatot szintén az utasok kényelme érdekében indították el az év elején, hogy átszállás nélkül lehessen eljutni Hűvösvölgyből vagy Óbudáról Dél-Budára. Ezt a lehetőséget sokan kihasználják, olvasóink visszajelzései alapján azonban az újonnan kialakított hosszú vonalakon a késések is gyakoribbá váltak: időnként egy-egy villamosra tömegek várnak, aztán pedig egymás után szinte üresen mennek el a szerelvények.
A főpolgármesteri hivatal illetékesei szerint a budai fonódó hálózaton a villamosok az esetek többségében tartani tudják a menetrendjüket, a forgalmat akadályozó események gyakorisága már nem tér el a más vonalakon tapasztalható átlagtól. Hozzátették ugyanakkor azt is, hogy Budán jöttek létre a város leghosszabb villamosvonalai, s ezek a legforgalmasabb csomópontokon is áthaladnak, így az érintett járatok a fokozott erőfeszítések ellenére jobban kitettek a városi közlekedésben előforduló, előre nem látható zavaroknak.
A forgalom lefolyását ezért folyamatosan elemzik. Az eddigi tapasztalatok alapján áprilistól néhány perccel módosítják a Hűvösvölgyet is kiszolgáló járatok menetrendjeit, amivel pontosabbá válhat a villamosok közlekedése.
sz.