Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

„Nehezebbnek gondoltam…”

Innovatív módszereket alkalmazva többféle online felületen keresztül tanulnak a Zugligeti Általános Iskola diákjai. Köztük van a 7.-es László Flóra, aki a távoktatás nehézségeiről és előnyeiről is beszélt nekünk.

– Váratlanul ért, hogy idő előtt befejeződik az iskola?

– Előző pénteken még nem tudtuk, hogy hétfőtől nem kell jönni. Az iskola több pontján voltak figyelemfelhívó plakátok a helyes kézmosásról és a vírus megelőzésével kapcsolatban. Aztán vasárnap az igazgatónk értesítette a szülőket az új oktatási rendről, a teendőkről, hogy minden a KRÉTA-n (Köznevelési Elektronikus Ügyintézési Rendszer – a szerk.) keresztül zajlik majd. Amikor kierült, hogy nincs iskola, nem örültem neki, nem tudtam, milyen lesz így. Az is az eszembe jutott, hogy nem lesznek iskolai programok, Zugligeti Est, sportnap, osztálykirándulás… Csak felnőttek mehettek be a bent maradt tanszereinkért a hét elején.

– Hogyan indult a kapcsolattartás a tanárokkal?

– Az osztályfőnökök felvették a kapcsolatot a gyerekekkel a KRÉTA-ban, és a többi tanár is írt nekünk. Ha bármilyen kérdésünk van, netán elakadunk, hozzájuk fordulhatunk, segítenek. A hirtelen nagy leterhelés miatt először akadozott a rendszer, de már a második hétre helyreállt, minden funkció jól működik.

– Nagyon mást vártál, vagy az történik, amit elképzeltél?

– Nehezebbnek gondoltam a távtanulást, mint amilyen. Vannak ugyan olyan tantárgyak, amikhez nem ártana a személyes kapcsolat, magyarázat, de nagyon jó segítővideókat küldenek a tanárok. Mostantól biztosan még könnyebb lesz, mert a Google Classroomot is használjuk majd, jó lesz már „élőben” is találkozni a pedagógusokkal és az osztálytársakkal.Nehezebbnek_gondoltam

– Mennyire bonyolult így a tanítás és a tanulás?

– Az órarend szerinti tárgyakból a KRÉTA-n keresztül mindennap megkapjuk az órai munkát, részletesen leírva, elmagyarázva, valamint a házi feladatokat és a ppt-ket, videókat, amik sokat segítenek. Elvégzem a kijelölt feladatokat, és ha vissza kell küldeni valamit, ezt megteszem. A tanulás könnyebb is, nehezebb is. Rossz, hogy nem hallom élőben a tananyagot, hiányzik a személyes kommunikáció, kapcsolat, hogy ha nem értek valamit, rögtön kérdezhessek. Mert eddig az órákon is sok mindent megjegyeztem. Számomra a fizika és a kémia a legnehezebb így, nagyot segítene az élő magyarázat, a szemléltető kísérlet. Az viszont jó, hogy nem kelek annyira korán, mint amikor iskolába járunk. Így is van azért egy napirendem, amit betartok, hogy elkészüljek mindennel. A tantárgyakat olyan sorrendben tanulom, ahogyan én szeretném, ami szintén könnyebbség. Összességében kicsit több idő megy el a tanulással, de teljesen másképpen, mintha iskolába járnánk.

– Vannak kedvenc feladataid?

– A rajz és a technika nagyon érdekes az iskolában is, de most még különlegesebb, izgalmasabb feladatokat kapunk.

– Hogyan telik egy „iskolai” napod?

– Reggel edzek, megreggelizem. Megnézem a KRÉTA-ban, hogy mik az aznapi feladatok. Megtervezem a sorrendet, és nekilátok a tanulásnak. Ebéd előtt lemegyek a kertbe a kistestvéremmel, ilyenkor trambulinozni, játszani szoktunk. Ha dolgozat van, vagy sokat kell tanulni, akkor csak ebéd után sétálok le, egyedül, amikor a testvérem alszik. Délután megint vele játszom, vagy segítek anyukámnak. Ha van szabad időm, sorozatot nézek, és sokat olvasok, a többi mellett angol nyelvű könyveket is.

MM.