Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

„Fáradtabb vagyok, mint a karácsony előtti rohamban”

Aki nem pedagógusként dolgozik, valószínűleg nem is sejti, mennyivel több munkája lett egy iskolai tanárnak a távoktatás bevezetése miatt. Pedig bőven van tennivaló – egyebek közt erről is beszélt lapunknak Borbély Judit, aki a Városmajori Kós Károly Általános Iskolában felső tagozatosoknak tanít magyar nyelvet és irodalmat, valamint matematikát.

– Mennyire volt nehéz az átállás a távoktatásra?

– A legrosszabb az volt, hogy nem tudtuk elmondani a gyerekeknek, mi vár rájuk, hiszen ők is ugyanolyan hirtelen értesültek a fejleményekről, mint mi, tanárok. Szerencsére a diákok túlnyomó többsége rendelkezett a távoktatáshoz szükséges technikai eszközökkel, az egész iskolából nagyjából tíz családnak kellett segítséget nyújtanunk. A tankerület és egy cég segítségével sikerült nekik is a célnak megfelelő kamerás laptopot biztosítani.

– Milyen platformokon zajlik az oktatás?

– A házi feladatokat és az érdemjegyeket a hivatalos KRÉTA-felületen rögzítjük. Az online kurzusokat a Google Classroomban tartjuk, ahol például tanulást segítő videókat, PowerPoint-bemutatókat teszünk közzé, továbbá a házi feladatokat is itt kapjuk vissza. Az úgynevezett kontaktórákon – amelyeken mindannyian láthatjuk-hallhatjuk egymást, és fel lehet tenni olyan kérdéseket, amiket nehéz lenne írásban megválaszolni – a Zoomot használjuk.Faradtabb_vagyok_mint__akaracsony_elotti_rohamban

– Az online órákon is pontosan megjelennek a diákok?

– Igen, mind lelkesen, időben bejelentkeznek, akkor is, ha azok reggel nyolckor kezdődnek. Általában naponta két-három ilyen órájuk van.

– Más iskolákból arra panaszkodtak a fiatalok, hogy a várakozásaikkal szemben nemhogy kevesebb, hanem több lett a tanulnivalójuk, amióta otthon vannak. Mi a helyzet a Kósban?

– Nem akarjuk túlzásba vinni a feladatokat, semmiképpen sem szeretnénk, hogy a gyerekek egész nap a számítógép előtt üljenek. Persze egyénenként változó, kinek mennyi időt kell tanulással töltenie: a visszajelzések alapján van, aki két és fél óra alatt végez a feladatokkal, míg másnak ehhez hat órára van szüksége. Ám ez utóbbi sem tekinthető nagyon soknak, hiszen az iskolában is általában ennyi tanórája van a diákoknak.

– Önnek több lett a munkája?

– Sokkal több, hétből hat napot folyamatosan dolgozom. Hétköznap reggel hatkor kezdem a felkészülést, hogy nyolcra már minden anyag fel legyen töltve a KRÉTA-ra. Az online órák után, délutántól estig a következő nap óráira készülök, míg a javítások általában hétvégére maradnak. Emiatt sokszor fáradtabb vagyok, mint a karácsony előtti rohamban.

– Vajon lesznek hiányosságok a diákok tudásában a járványidőszak miatt?

– Egészen biztos, hogy minden tantárgy kapcsán lesznek olyan anyagok, amik kimaradnak, vagy nem mélyülnek el bennük kellőképpen. Ez leginkább a hetedikeseknél jelenthet majd nehézséget, akik a következő tanévben felvételiznek majd.

– Mit gondol, lesz még az iskolában tanítás szeptemberig?

– Abban bízom, hogy találkozhatok még a gyerekekkel, és lesz mód arra, hogy rendesen elköszönhessek a nyolcadikosoktól. Arról sem mondtam le, hogy megtartsuk a két testnevelő kollégámmal közösen szervezett, előkészítés alatt álló sporttáborunkat a Balatonnál.

z.