„Kevesebb a tanulnivaló, mégis többnek érzem”
Csatai M. Nimród 6. évfolyamos a Kós Károly általános iskolában. Bízik abban, hogy még találkozhat személyesen az osztálytársaival, szeptembertől ugyanis egy hatosztályos gimnáziumban folytatja a tanulmányait. A kiváló tanulóval arról beszélgettünk, milyen változásokat hozott az életében a távoktatás, és hogyan éli meg az iskolai kapcsolatok időszakos hiányát.
– Az elmúlt két hónap tapasztalatai alapján hogyan látod: könnyebb vagy nehezebb az otthoni tanulás?
– Úgy érzem, nagyobb felelősség terhel amiatt, hogy ne hanyagoljam el a teendőimet, ebből a szempontból nehezebb az itthoni tanulás. Az átállás ugyanakkor nem okozott nehézséget, így is elég jól mennek a feladatok. A legnagyobb segítséget azok az online órák jelentik, amiken élőben tehetjük fel kérdéseinket a tanároknak.
– Nyugodt körülmények között tudsz tanulni?
– Rajtam kívül két testvérem is itthon van most, de külön számítógépet használunk, nem zavarjuk egymást. Én és a legfiatalabb bátyám együtt tanulunk a nappaliban a szüleink felügyelete mellett, míg a legidősebb bátyám, aki már egyetemet végzett, a saját szobájában dolgozik, ő mesterszakra tanul.
– Az osztálytársaiddal tartod a kapcsolatot?
– Eleinte azt hittem, teljesen megszakad a kapcsolatunk, végül aztán elkezdtünk használni egy online alkalmazást, amivel élőben láthatjuk egymást, s közben mindenféléről beszélgethetünk. A feladatokat is itt szoktuk átbeszélni, szívesen segítek a többieknek.
– Több vagy kevesebb lett az iskolával kapcsolatos elfoglaltságod?
– Bár valamivel kevesebb lett a tanulnivaló, mégis többnek érzem. Talán azért, mert itthon, a gép előtt ülve, nem különülnek el egymástól annyira az órák, mint az iskolában.
– Mit csinálsz a szabad idődben?
– Legfőképpen futok, íjászkodom, vagy olvasok. Ezekre mostanában több időm jut, aminek kifejezetten örülök.
– Szeretnéd, ha még ebben a tanévben újranyitna az iskola?
– Remélem, szeptemberig még találkozhatok személyesen is az osztálytársaimmal, én ugyanis a következő tanévtől gimnáziumban tanulok tovább.
– A gimnáziumi felvételit érintette a koronavírus-járvány?
– Januárban volt az írásbeli, februártól kezdődtek a szóbelik, az utolsó forduló március elején zajlott. Így még éppen elkerültek a járvány miatti korlátozások.
z.