Lélekgyógyítás a Hegyvidéki Kulturális Szalonban
Az idősek világnapjához kapcsolódva harminchárom alkotó olajképei, akvarelljei, grafikái és textilkompozíciói láthatók október 25-ig a Hegyvidéki Kulturális Szalonban. „A kiállítók jelentős része saját bevallása szerint csak hobbiból alkot, sőt, többen csak időskorban kezdtek el foglalkozni a művészettel. Ez azonban semmiben sem csökkenti műveik értékét” – fogalmazott a tárlat megnyitóján Fonti Krisztina alpolgármester. Mint mondta, az alkotótevékenység az elmélyüléshez, az önkifejezéshez és a lélek gyógyításához egyaránt kiváló lehetőséget kínál, a most bemutatott művek pedig azt hirdetik: az élet szép, és az idősekből sem kopott ki az alkotói energia.
Az alpolgármester szerint a fizikai gondoskodás mellett a lélekgyógyítás segít visszaszerezni az életkedvet, életerőt. Úgy látja, hogy „a szalonban is lélekgyógyítás zajlik, Menyhárt Éva és munkatársai folyamatosan azon dolgoznak, hogy különböző programokkal, közösségek létrehozásával és gondozásával ápolják az idejárók lelkét”.
A kiállítást hirdető plakát háttereként a Bújócska című képet választották ki a szervezők. Az akvarellt Virágos Hilda készítette, akinek már több önálló tárlata volt a MOMkult-ban és a Hegyvidéki Kulturális Szalonban.
Göncziné Sztrizsák Tamara: Tallinn, városháza |
„Matematikatanárként dolgoztam, de már gyerekkorom óta érdekel a festészet. Az aktív éveim után kezdtem el festeni, ekkor végeztem el egy-két kurzust a Budai Rajziskolában” – mesélte Virágos Hilda, aki leggyakrabban természeti témákat örökít meg – a most látható kompozíciójában is levelek, virágok közt bújócskáznak a fények.
Perlitzy Géza: Téli buszmegálló |
Fekete Edit grafikus, aki a Kalap című portrésorozatát mutatja be, a 99. életévét is betöltötte, és igazi művészlegenda, maga az élő történelem. Macskássy Gyulával együtt ő rendezte az első magyar meserajzfilmet, az 1951-ben bemutatott A kiskakas gyémánt félkrajcárját, valamint több más híres animációs filmet. 1957-ben csatlakozott az akkor induló Magyar Televízióhoz, amelynél huszonnégy évig dolgozott. A grafikai osztály vezetőjeként végzett munkája nagymértékben meghatározta a csatorna arculatát.
Goikené Szabó Marianna: Provence-i kapu |
„Ha az egészségem engedi, rajzolok. Mostanában már kevesebbet, a szememmel van probléma” – mondta el Edit néni, akit Izraelben élő fia nevezett be a kiállításra. Fekete Edit a nyugdíjba vonulása után több mint három évtizeden át folyamatosan rajzolt – de csak magának, belső késztetésre. Családtagjainak köszönhető, hogy megannyi különleges grafikájából létrejöhetett néhány kiállítás az elmúlt években.
Hatos Csaba: Őszi bál |
sz.