Audi TT Coupé: sikerív
Bár a Suzukihoz hasonlóan az Audi TT sem mondható magyar autónak, jóleső érzés, hogy az egyik német
presztízsgyártó sportkocsiját Győrben szerelik össze.
|
A tető valamivel hátrébb került, a far pedig hosszabb lett, az autó teljes hossza 137 milliméterrel,
szélessége 78-cal, tengelytávolsága 45-tel nőtt. Kicsit szűkebbre metszették az első és hátsó fényszórókat,
elhelyeztek néhány élt, fény- árnyék vonalat a karosszérián, és persze az új TT is megkapta a "singleframe"
nevű, márkavédjeggyé vált hatalmas hűtőmaszkot.
|
Gyakran előfordul, hogy a dinamikus külső teljesen átlagos belsőt rejt. A TT-re ez eddig sem volt jellemző,
az új modellnél pedig csak fokozták a sportosságot. A legszembetűnőbb a nappabőr sportkormány, amelynek
alsó íve a Le Mans quattro tanulmányautóhoz és az RS4-es Audihoz hasonlóan lapított, ami nemcsak
jellegzetes és látványos megoldás, de a ki- és beszállást is megkönnyíti. A termetesebb külső nagyobb
utasteret eredményez, de a TT Coupé továbbra sem négy, hanem 2 + 2 személyes autó - vagyis alig
kényelmesebb a hátsó ülésen utazni, mint a csomagtartóban.
|
Sokak szerint egy igazi Audi négykerékhajtású, vagyis quattro: ők kérjék a 3.2 literes, V6-os motort, annak
250 lóerejéből valamennyi kerékre jut, 5.7 másodperc alatt ér 100- ra, végsebességét elektronika limitálja
óránként 250 kilométerben. Mindkét verzióhoz választható a hatfokozatú manuális helyett az S-tronic
váltómű, amely gyakorlatilag két váltó egybeépítve: tekintsünk el a technikai részletektől, a lényeg, hogy
két tized másodperc alatt, szinte megszakítás nélkül vált, a váltókarral és a kormánykerék kapcsolóival is
vezérelhető.
Természetesen a fékek, a futóművek és a gumik is a nagy teljesítményhez méretezettek. A "kismotoros"
verzióhoz is 16 colos kerekek járnak, a 3.2-es könynyűfém felnijeire 245/45 R17-es gumikat húznak. Az
aszfaltszaggató élmény már néhány százezerrel tízmillió forint alatt is Audi TT Coupé: sikerív elérhető,
pluszpénzért pedig olyan további extrák választhatók, mint az Audi magnetic ride nevű állítható
lengéscsillapítók, a bi-xenon fényszórók, a 12 hangszórós hifi , a különböző bőrkárpit-variációk, vagy a
sportkocsi jelleghez képest meglepően praktikus rakodóhely-csomag.
Az új TT karosszériáját elődjéhez hasonlóan Ingolstadtban készítik és fényezik a kívánt színre, majd
Győrben szerelik össze - 1998 óta mintegy 270 ezer darab Coupé és Roadster hagyta el az üzemet. Az új
TT-nek minden erénye megvan, hogy tovább írja a típus sikertörténetét.