Az állandó traffi pax is újdonságot jelent hazánkban, ráadásul az általa készített fotókon már nem csak a
rendszám szolgál a büntetőeljárás során használható információval.
Tábla jelzi, hol mérnek.
Sokba kerülhet, ha nem vesszük észre
A statisztikai adatok szerint a személyi sérüléses közlekedési balesetek harmada a relatív, illetve
abszolút gyorshajtás miatt történik. Mégis egyszerű kibújni a büntetés alól: közeli hozzátartozóra nem
kötelező terhelő vallomást tenni; elég erre hivatkozni, ha kiérkezik a rendőrségtől az adatszolgáltatást
kérő levél. Eddig legalábbis így volt.
Országszerte százhuszonegy mérőkészüléket használnak a különböző rendőri szervek, a fixen telepített traffi
pax azonban újdonság. Somogy megyében már korábban is volt ilyen kísérleti jelleggel, sikere nyomán még két
berendezést vettek, amelyeket az M1-es/M7-es autópálya közös szakaszán, illetve az M1-es mentén használnak.
Négy dobozt helyeztek ki a két útpályát elválasztó szalagkorlátok közötti zöldsávba, nem tudni, mikor
melyik kettőben van épp sebességmérő.
Érdemes lassítani, ki tudja,
melyik dobozban van kamera
Újdonság, hogy nemcsak a járműről, hanem vezetőjéről is használható, szemből készült fényképeket
rögzítenek - a bukósisakot viselő motorosok azonosítása persze így sem lehetséges. A 10., 17., 63. és 104.
kilométer utáni traffipaxra mindkét irányban RADAR CONTROLL feliratú jelzőtábla figyelmeztet. Mintegy
kétezer gyorshajtót fotóznak le naponta - nem nehéz megjósolni, hogy a közeljövőben további állandó
sebességmérők felállítása várható.