Teret a fénynek!
Innovatív, ötletes és kényelmes. Ilyennek képzelünk el egy igazi francia egyterűt. A Citroën C4 Picassóra
mindhárom jelző tökéletesen illik.
|
A Citroën C4 Picasso valóban újat hoz. Elődje, a Xsara Picasso is gyártásban marad, ezért a C4-es
egyterűjét kicsit felhizlalták, és némileg tehetősebb közönségnek szánják. Ami sokkal lényegesebb: az autót
zseniális megoldások jellemzik. A legfeltűnőbb ezek közül a hatalmas szélvédő - ha ennél több üveg lenne a
vezető körül, villanykörtében érezhetné magát. Így viszont csodálatos a kilátás, és fényből is alig van
kevesebb. Nincs többé nyaktekergetés az út fölé nyúló jelzőlámpát fi gyelve, nincs fejmozgatás a
tetőoszlopok mögötti teret kémlelve.
Egy szép tavaszi napon megtett próbaút talán elég is lehet a vásárló megszerzéséhez. De a Citroën biztosra
akart menni.
Ha már előszeretettel emlegetik fényterűként az új Picassót, hát gondoskodtak róla, hogy ne csak
világosság, hanem hely is legyen benne. A kéziféket a két első ülés közül a műszerfal tetejére száműzték,
immár ez is elektronikusan működik. A kézi váltókar maradt a szokott helyén, az automata változatoknál
viszont az előválasztó kar a kormány mögé került, oda, ahol a Citroën DS-nél is volt ötven évvel ezelőtt. A
középkonzolról a műszerfal két oldalára helyezték a klímaberendezés kapcsolóit, így teljesen szabad az
átjárás az első ülések előtt.
|
Mindenképpen meg kell említeni néhányat a C4 Picasso különleges felszerelései, szolgáltatásai közül. Ilyen
például a parkolóhely méretét felmérő rendszer, amely a két autó közti hely mellett elhaladva megnézi, hogy
befér-e a 4.59 méteres Citroën, és ha igen, mennyire könnyen. A hangulatvilágítás-csomag megrendelésével
összesen 32 fényforrás biztosítja a beltér narancssárgás derengését: a műszerfal borítóeleme alatt, az
ajtóbetétekben led-sorok világítanak, az első ajtózsebek a kéz közelítésére világosodnak meg, és az első
ülések hátuljáról lehajtható asztalkáknak is jutott külön olvasólámpa. Természetesen a Picassóhoz is
rendelhető a más Citroënekben már korábban bemutatott sávelhagyásra fi gyelmeztető rendszer vagy a bixenon
kanyarfényszóró.
A C4 Picassót méretében és árában is a Xsara Picasso és a C8-as nagy egyterű közé pozícionálták. A kapható
legkisebb, 1.8 literes benzinmotorral 5.7 millió forintba kerül a biztonsági és kényelmi tételeket elég
bőségesen tartalmazó Citroën, bár légkondicionáló csak az 5.95 milliós Tendance kivitelhez jár. Ennél
kereken egymillió forinttal drágább az azonos felszereltségű, az autóhoz sokkal jobban illő 138 lóerős
dízelmotorral. Ár/érték arányát tekintve jó ajánlat - más fényterű pedig úgysincs a piacon.
Féjja Zsolt