Toyota Corolla - jubileumi világkedvenc
Nem utánérzés, hanem teljesen új koncepció a világ legnagyobb példányszámban eladott autójának tizedik
generációja. A Toyota Corolla persze régi értékeit is megőrzi.
|
Ezek után felesleges magyarázni, milyen fontos stratégiai modellje a Corolla a japán cégnek. Ha a világ
minden táján sikeresek akarnak maradni, kerülni kell a meghökkentő részleteket. A reklámkampányoknak és a
statisztikáknak köszönhetően a típus valóban a megbízhatóság mintapéldánya, de egy-egy szokatlan,
extravagáns megoldással még el lehet űzni a "majdnem vevőket" a szalonokból. A 2002-től gyártott Corolla
annyira semlegesen nézett ki, hogy attól kellett félni, esetleg nem veszik észre. A hazánkban február
elejétől kapható új modell némileg szakít a hagyományokkal.
|
Hasonlóan lényeges változás az új padlólemez felhasználása: a kifutó modellhez képest nem változott a kocsi
magassága, de 13 centiméterrel hosszabb és 5 centivel szélesebb lett, jótékonyan befolyásolva ezzel a
helykínálatot. A típust az eddigi Corollákkal ellentétben eleve négyajtósnak tervezték; az
alsó-középkategóriás ferdehátúak kedvelői Auris néven találnak maguknak valót a Toyota kínálatában, a kombi
Corolla pedig teljesen megszűnik (a sajtóbemutatón azért sejttették, hogy hamarosan megjelenik egy hasonló
kategóriájú kombimo dell).
|
"Az egy kategóriával feljebb" alapelvnek megfelelően nagy figyelmet fordítottak a felhasznált anyagok
minőségére. "Még egy kis odafigyelés azért jól jött volna" - gondoljuk a filléres műanyag belső ajtókilincs
megfogásakor. A csomagtérnél nem követték el ugyanezt a hibát, az ajtón ugyanis belül egyáltalán nincs
kilincs, marad tehát a kézkoszolós megoldás - bosszantó apróság.
Pedig az autó ezeket leszámítva valóban figyelemreméltó felszereléseket tartalmaz, vagy tartalmazhat
felárért. A Smart Entry & Start nevű rendszer az egyik legpraktikusabb közülük: a kulcsot elő sem kell
venni az ajtónyitáshoz, és a motor is gombnyomásra indul. Az audiorendszer már az alapváltozatban is képes
mp3-as és wma fájlokat lejátszani, a Toyota ezzel nem titkoltan a fiatalabb vásárlók felé nyit. A
motorkínálat sem csak nagypapás autókázást tesz lehetővé: a várakozások szerint a kétféle benzines közül a
nagyobbik, 1.6 literes VVT-i lesz a sláger, amelynek 124 lóereje és már alacsony fordulatnál rendelkezésre
álló nyomatéka meggyőzően mozgatja a négyajtós karosszériát. A belépőmotor, az 1.4-es VVT-i 97 lóerős, a
dízelek 90 és 125 lóerős verzióban kaphatók, utóbbihoz öt- helyett hatfokozatú kézi váltó jár. Illik még
szót ejteni a biztonságról: a Corolla alapáron négy légzsákkal védi utasait, de akár kilenccel is
rendelhető, a gyáriak reményei szerint az Euro-NCAP törésteszten a legjobb minősítést kapja majd az autó,
és várhatóan a gyalogosok védelméért tett erőfeszítéseket is értékelik majd a próbán.
Az új Toyota Corolla 3.91 millió forinttól kapható (1.4 VVT-i), az 1.6 benzines felára 410, a kisebb dízelé
490 ezer, a nagyobbé húzós, 1.17 millió forint. Aligha szakad meg a negyvenéves sikertörténet.
Féjja Zsolt és Rózsár Lilian