Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Új számozású buszok a Budakeszi úton

Várhatóan július elsejétől veszi át a Zsámbék környéki vonalak üzemeltetését a Volánbusz Zrt.-től annak új alvállalkozója, a Kontakt-Busz Kft. Május elejére megérkezett az első húsz busz Kínából. A légkondicionált járműveket külső-belső elektronikus kijelzővel szerelték fel, így könynyebbé válik, hogy más térségekhez hasonlóan itt is bevezessék a háromjegyű elővárosi vonalszámozást.

A Széna tér–Szilágyi Erzsébet fasor–Budakeszi út–Budakeszi irányban haladó nyolc járat a 779 és a 799 közötti számtartományból kapja jelzéseit. Ennek a szektornak minden száma 7-essel kezdődik, mivel az elővárosi számozás tematikusan, az óra járásával megegyezően (300-tól 899-ig) öleli körbe a fővárost.

Új számozású buszok...
Átszámozzák?

A Budakeszi felé tartó buszoknak is hasonló megállóhelyi utastájékoztató táblái lesznek, mint amilyenek a BKV-járműveknek. Annyiban egyszerűbb az utazás ezen az útvonalcsoporton, hogy minden elővárosi autóbusz minden saját részére kijelölt megállóban megáll, tehát nincsenek köztük gyors vagy gyorsított járatok.

Felvetődött az ötlet, sőt az új Paraméterkönyv-tervezetekben konkrétan is szerepelt, hogy átszámozzák a BKV agglomerációs járatait. A tervek szerint a 22-es és a jövőben kétfelé ágazó gyors 22-es három új számot kapna: 788, 788E és 789E. A 22-es autóbuszcsaládnak azonban olyan jelentős a városon belüli forgalma is, hogy ezek a három- és négyjegyű jelzések fölöslegesen sok bonyodalmat okoznának a csak a budapesti szakaszon utazók számára. Szintén jelentős probléma a lapunkban már korábban megírt eltérő viteldíj-konstrukció. Azt még a szakemberek is elismerik, hogy furcsa lenne, ha az egyik „hétszázason” a vezetőnél kellene jegyet venni, de nem fogadnák el a BKV-bérletet, míg a másikon nem lehetne jegyet váltani a járművön, vagy csak felárral, ugyanakkor fel lehetne mutatni a bérletet.

Kertész István