Aláírták a járási megállapodást
A kerületi polgármesterek, valamint a fővárosi kormányhivatal vezetője ünnepélyes keretek között aláírták a járási hivatalok megalakításához szükséges megállapodásokat. A Hegyvidéki Önkormányzat nevében Pokorni Zoltán látta el kézjegyével a szerződést.
A megállapodások újabb, fontos előrelépést jelentenek a modern kori járások kialakításának folyamatában. A több száz éves múltra visszatekintő járási rendszert 1983-ban szüntették meg, amit jövőre, harminc év után újraalakítanak. A fővárosi kerületi hivatalok 2013. január 1-jén kezdik meg működésüket a fővárosi kormányhivatal szervezeti egységeiként. A kerületi hivatalok átveszik az önkormányzatoktól az államigazgatási feladatok egy részét, a többi között az okmányirodákat.
Dr. Szabó Zsófia aljegyző lapunknak elmondta: a hegyvidéki okmányiroda, amely jelenleg még a polgármesteri hivatal épületében működik, december közepén a Széll Kálmán tértől néhány lépésnyire található, Krisztina körút 2–4. alatti épület földszintjére költözik. Ennek pontos dátumáról az önkormányzat rövidesen tájékoztatja a kerületben élőket.
Az átszervezés mellett azért vált szükségessé a költözés, mert a növekvő feladatokkal együtt a mostani hely már nem tudja biztosítani a kényelmes ügyintézés feltételeit. Az új, tágasabb, több ügyfél fogadására alkalmas helyen a különféle szolgáltatások – ügyintézés, posta, okmányok átvétele – egyszerre lesznek elérhetők.
A Krisztina körúti iroda tömegközlekedéssel könnyen megközelíthető, hiszen számos hegyvidéki járatnak a Széll Kálmán téren található a végállomása. Jó hír az autósok számára, hogy az önkormányzat új parkolóhelyeket jelölt ki, és megkezdte a szükséges egyeztetéseket a Budapesti Közlekedési Központ illetékeseivel. Szabó Zsófia megerősítette, hogy a költözésnek köszönhetően azok a kerületi polgárok, akik eddig is igénybe vették az okmányiroda szolgáltatásait, december közepétől könnyebben és kényelmesebben tudják majd intézni hivatalos ügyeiket.
sz.