Kitűnően számolt a virányosi diák
Nagyszerűen szerepelt Saár Patrik a hetedik osztályosok között a Magyar Tudományos Akadémia Kalmár László Matematika Versenyén. A Virányos Általános Iskola tanulója a több ezer fős mezőnyben a negyedik helyen végzett. Teljesítménye értékét növeli, hogy a dobogóra kizárólag matematika tagozatra járó diákok állhattak fel.
A legrangosabb, egyúttal a legnehezebb tanulmányi versenyek között tartják számon a szakemberek a Magyar Tudományos Akadémia szervezésében megrendezett Kalmár László Matematika Versenyt. Ennek a válogatott példák mellett az az oka, hogy a több ezer indulóból mindössze huszonkettő jut be a kétnapos országos döntőbe.
Ez a bravúr az idén Saár Patriknak is sikerült, sőt, végül mindössze két ponttal szorult le a dobogóról. Kizárólag matematika tagozatosok tudták megelőzni, ami azt jelenti, hogy a Virányos Általános Iskola hetedikes tanulója a legjobb nem tagozatos osztályba járó matekos az országban. Ez a hegyvidéki oktatási intézmény eddigi legjobb eredménye a Kalmár László Matematika Versenyek történetében.
„Kifejezetten nehéz feladatokat kaptunk, algebrai, geometriai és kombinatorikai példákat kellett megoldani, mindenről szó volt, amit az iskolában tanultunk. A jó megoldás egy-két pontot ért, a helyes indoklásért pedig további pontokat lehetett kapni” – foglalta össze röviden a legfontosabbakat Saár Patrik, aki már a Varga Tamás Matematika Versenyt követően, tavasszal megkezdte a felkészülést a következő megméretésre.
„Tanításon kívül is rengeteget foglalkozott velem a matematikatanárom, Szerdahelyiné Jászberényi Ágnes igazgató, akitől bőven kaptam házi feladatot. A megoldásokban sokat segített édesapám, vele egyébként is rendszeresen matekozunk” – osztotta meg velünk „műhelytitkait” Patrik.
Ezek után nem csoda, hogy a virányosi diák bizakodva tekint a jövőbe, mint elmondta, feltett szándéka, hogy valamennyi jelentős országos matematikaversenyen bekerüljön a legjobb három közé. Erre minden esélye megvan, hiszen tavaly a Zrínyi Ilona Matematika Versenyről már elhozta az aranyérmet.
Szerdahelyiné Jászberényi Ágnes azt emelte ki, hogy Patrik eredményei igazolják az iskolában zajló tehetséggondozás sikerességét (az idén a mostani negyedik hely mellett valamennyi országos viadalon az első tízben végzett, a Zrínyi Ilona Matematika Versenyen második, a Varga Tamás Matematika Versenyen pedig ötödik lett).
A diákok fejlesztése három pilléren nyugszik, ezek: az osztályközösség, a szülői háttér és a pedagógusok segítsége. Fontos a példamutatás is, hiszen ha a többiek látják, mit érhetnek el egy kicsit több munkával, szorgalommal, akkor máris nagyobb kedvük lesz a tanuláshoz – hangsúlyozta az igazgató, hozzátéve, hogy nemrégiben a Pedagógiai Szakszolgálattal közösen felmérték, melyik gyermek miben tehetséges, így a következő évben még inkább célirányosan folytatódhat a munka.
em.