Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Nepszeru_az_e-ugyintezes

Népszerű az e-ügyintézés

A Hegyvidéki Önkormányzat ez évtől lehetővé tette, hogy előzetes regisztrációt és személyes azonosítást követően az érintett lakók elektronikus úton válthassák ki a parkolási engedélyeket. Az új lehetőséggel már első alkalommal is sokan éltek, januárban ugyanis a 2016-ra igényelt több mint 3500 lakossági várakozási hozzájárulás közel ötödét, majdnem 700-at e-ügyintézés útján adta ki a hivatal.
Az önkormányzat az idén bevezetett elektronikus rendszerrel azt szeretné elősegíteni, hogy a hegyvidéki polgárok még egyszerűbben, gyorsabban, hatékonyabban intézhessék ügyeiket. Az új rendszer további előnye, hogy könnyen kiszűri az esetleges hibákat, valamint a papíralapú kommunikáció minimalizálásával hozzájárul a környezetkímélő hivatali működéshez.
E-ügyintézéssel jelenleg a kerületi állandó lakcímmel rendelkező természetes személyek igényelhetnek parkolási engedélyt (több autóval rendelkező ügyfelek esetében ez a lehetőség egyelőre csak az első járműre vonatkozik), a későbbiekben azonban további ügyeket is lehet majd online intézni. A tervek szerint a jövőben a hivatali ügyintézést gyorsító online időpontfoglalás, a teljes körű parkolási ügyintézés (nemcsak egy autóra, hanem mindegyikre), a bölcsődei és óvodai jelentkezés, az online adóbevallás, valamint a helyi adó számlaegyenlegének lekérdezése és az adó befizetése is bekerül az eugyintezes.hegyvidek.hu webcímen elérhető portál szolgáltatásai közé.
Az elektronikus ügyfélszolgálaton két lépcsőben regisztrálhatunk. Először az online felületen létrehozhatjuk felhasználói fiókunkat, majd ahhoz, hogy ezt a fiókot elektronikus ügyintézésre is tudjuk használni, egy alkalommal be kell menni a polgármesteri hivatal ügyfélszolgálatára. Ott ellenőrzik a személyazonosító okmányt, ezzel együtt pedig engedélyezik az elektronikus ügyintézést.

d.