A Bubi elérte a Hegyvidéket
Ma már megszokott látvány az almazöld kerékpár Budapesten. A Bubi két éve működő rendszerében eddig több mint ötvenezren regisztráltak, az 1200 biciklit már jóval 1,4 millió fölötti alkalommal bérelték ki.
„Bubi-szempontból” Buda mostanáig kicsit hátrányos helyzetben volt, ez azonban megváltozik, a harminc budai dokkoló tizenhárommal egészül ki a közeljövőben. Az új állomások a II., a III. és a XII. kerületben kapnak helyet. A hegyvidéki helyszínek a következők: Városmajor – Nyúl utca, Szilágyi Erzsébet fasor – fogaskerekű, Szent János Kórház, Csörsz utca – MOM Kulturális Központ, MOM Park.
A városmajori állomásokról kézenfekvő lehet a kerékpárút használata, amely a Duna-partra visz, a MOM Park felől pedig a dél-budai régió, vagy az Alagúton át a Belváros célozható meg. A fél órás ingyenes bérlési idő figyelembevételével bárhonnan könnyen elérhetők a belváros, sőt még annak távolabbi részei is.
A Bubi-kerékpárokkal szemben megfogalmazódó egyik gyakori vád, hogy nehezek és lassúak. Ez azért van, mert a tartósság érdekében tömör gumikkal szerelték őket, ami tökéletes védelmet jelent a defekttel szemben, de ezért a komfort hiányával kell fizetni. Ettől függetlenül lejtmenetben az új állomásokról egy kellemes, laza tekeréssel elérhető a pesti oldal, a Villányi út irányában a budai oldal, a Duna-parton pedig akár Óbuda is.
A használathoz nem kell mást tenni, mint jegyet vagy bérletet váltani. A jegyvásárlás történhet a dokkolóknál elhelyezett termináloknál, valamint interneten. Létezik napi, 3 napos és heti jegy. Már a napijegy (500 forint) is spórolást jelenthet, ha valaki egyébként oda-vissza tömegközlekedéssel utazna.
A bérletekkel 3, 6 vagy 12 hónapig bubizhatunk korlátozás nélkül, egyszerre akár négy kerékpárral is. A bérletvásárláshoz először a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ügyfélközpontjainak egyikét kell felkeresni, ahol a szerződéskötés után kapjuk meg a kártyát és a használathoz szükséges kódot. A bérletek árából 1000 forint felhasználható a bérlések során, ez a biztonsági keret akkor jöhet jól, ha a bérlés hosszabbra nyúlik, mint a fél órás díjmentes időszak.
A Budapesti Közlekedési Központ honlapján megjelenő információk szerint az új dokkolóknak már szeptember végétől működniük kellett volna, de lapzártánkkor még lefóliázva álltak. A BKK nem tudott közelebbi tájékoztatást adni a beüzemelés várható időpontjáról, és a Magyar Kerékpáros Klub illetékesei is csak remélik, hogy még a téli hideg beállta előtt ki lehet próbálni az új budai dokkolókat.
(Barta)