Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Jubileum_a_Zolderdoben

Jubileum a Zölderdőben

Tizenkét gyermek kapott helyet az első intenzív logopédiai csoportban, amely 1992 szeptemberében indult a Zölderdő Óvodában, ahol azóta is a Hegyvidéken egyedüliként foglalkoznak kiemelten a beszédhibákkal küzdő óvodásokkal. A huszonöt éves jubileumot az intézmény gazdag rendezvénysorozattal ünnepli, ennek részeként szakmai napot szervezett a Barabás Villában.
Nagy Péter István egyetemi docens, a Zölderdő Óvodát működtető Logopédiai és Természetvédő Óvoda Alapítvány kuratóriumi elnöke mesébe illőnek nevezte az intenzív logopédiai csoport létrehozását. Mint mondta, az óvoda ezzel megelőzte a korát, és a mai napig élen jár a logopédiai fejlesztés területén.
Miközben még most is előfordul, hogy egy szakintézményben mindössze egyetlen logopédus dolgozik, a Zölderdőben a kezdetektől adva volt a szükséges szakembergárda. Ennek köszönhetően mindig magas színvonalon tudtak foglalkozni a gyerekekkel, még akkor is, ha a külső körülmények nem feltétlenül támogatták a munkájukat. A legnehezebb időszakot tizenhárom évvel ezelőtt kellett átélniük, amikor az intézmény alapítványi óvodává alakult, ám az új helyzettel is sikerült megbirkózni, hiszen „a falak ereje nem a kőben vagyon, hanem a védők lelkében” – idézte Nagy Péter István Gárdonyi Géza örökérvényű mondatát az Egri csillagokból.
Az óvodai élmények, inspirációk, a gyerekeket körülvevő közeg és szellemiség életre szóló muníció – tette hozzá. Ezért elsőrendű fontosságú, hogy ezekben az években a gyerekek megfelelő környezetben legyenek, és a lehető legjobb fejlesztésben részesüljenek.
A jubileumi rendezvénysorozat első állomása az elmúlt huszonöt év emlékezetes pillanatait megörökítő fotókat bemutató óvodai kiállítás, zárása pedig a jövő tavaszi kerti parti, amelyen a régi óvodásokat látják vendégül a mostaniak – szólt a legfontosabb programokról Nagyvári Györgyné óvodavezető. A köszöntők után elhangzó szakmai előadásokon a logopédiai csoportok megalakulásáról és munkájáról, valamint a beszédzavarok felismerésének módszereiről esett szó. Ezt követően a szülők idézték fel személyes történeteiket, majd kötetlen formában folytatódott a baráti beszélgetés.

-os