Kötény és kalapács
A tornateremben és az öltözőkben takarítottak, falburkolatot festettek, torna- és öltözőpadokat csiszoltak le és lakkoztak újra a svábhegyi Jókai iskola felsősei. Vidám, világos színt kapott a tornateremhez vezető folyosó és a lépcsősor oldalfala. Mindez egy új kezdeményezés első fejezete volt: a diákok tanáraik vezetésével, a szülők aktív közreműködésével olyan munkákat végeznek el, amik az épület szépítését szolgálják, és amikre a hétköznapokon nem jut elég idő, energia.
A sportudvar sem maradt ki a megújulásból, egy csoport a folyókát tisztította ki, egy másik pedig az udvart tette rendbe, és a sportpálya gumiborítását javította. Az alsósoknak elkülönített udvarrészre színes táblajátékokat – sakkot, twistert és ugróiskolát – festettek az aszfaltra.
A többiek a tankonyhában mosogattak, súroltak, a könyvtár előtti foteleket és a díszkutat tisztították meg, továbbá a könyvtárban segédkeztek. Voltak, akik a szertárakban takarítottak, térképeket címkéztek, rendeztek, és az osztálytermeket szépítették.
A munka nem csak az épület falai közt zajlott. Az előkertben megújult a sziklakert, a gyerekek és a felnőttek friss földbe ültették át a cserepes növényeket, mindeközben pedig kiszabadították a rozsda alól és új színbe öltöztették az iskola bejáratát díszítő szecessziós rácsot, amely így újra a régi pompájában tündökölhet.
Az iskolát külön erre az alkalomra készített lobogó ékesítette, amelyen egy kötény és egy kalapács párosa volt látható, a nap eseményeit szimbolizálva. Aki ugyanis véletlenül nem talált kedvére való feladatot a tizenkilenc különböző helyszínen, a parkban felállított osztálybográcsoknál serénykedhetett. Az ínycsiklandozó paprikás krumplik, lecsók és gulyáslevesek a legkülönbözőbb receptek alapján készültek.
A napot értékelő összejövetelen az iskolai osztályok és a közreműködő szülők köténnyel és kalapáccsal díszített elismerő oklevelet kaptak. Azt, hogy a közösen végigdolgozott órák többet érnek minden buzdító szónál, egy munkájával elégedett diák megjegyzése is bizonyítja: „Ha valaki összefirkálja, megrongálja, amit csináltam, akkor nagyon mérges leszek!”
A szervezők tehát elérték céljukat: megszépült az iskola, és akik ezért sokat tettek, szeretnék is megőrizni munkájuk eredményét.
d.