Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Telen_is_zajlik_a_katyuzas

Télen is zajlik a kátyúzás

Bár a farkasordító hideg egyelőre elkerülte Budapestet és így a Hegyvidéket is, a téli időjárás azért nem kíméli a XII. kerületi utakat.

A burkolati hibákon keresztül beszivárgó csapadék a hidegebb időszakokban a nap folyamán akár többször is megfagyhat, majd felenged, ez pedig tovább tágítja a repedéseket. Így alakulnak ki a kisebb kátyúk, amiket az áthaladó autók folyamatosan mélyítenek. Ha pedig nem „kapják el” időben, az úthibák egyre nagyobbak lesznek, és a forgalom biztonságát, a járművek épségét is veszélyeztethetik. Éppen ezért az önkormányzat munkatársai folyamatosan vizsgálják a kerületi fenntartású utak állapotát.
Amennyiben veszélyes kátyút találnak az útellenőrök, azonnal jelzik a korábban közbeszerzésen kiválasztott kivitelezőnek, amely 72 órán belül megszünteti az úthibát. Mivel télen nem működnek az aszfaltkeverő telepek, a javításokat csak hideg aszfalttal lehet elvégezni. Ennek előnye, hogy szinte azonnal terhelhető, sima és fényes felületet képez. Ugyanakkor némileg kevesebbet bír, hamarabb megsüllyed, és nagyobb az esélye az úthibák újbóli kialakulásának.
A kátyúkkal kapcsolatban az önkormányzat továbbra is várja a lakossági bejelentéseket a www.hegyvidek.hu honlapon és a mobiltelefonra ingyenesen letölthető, egyszerűen használható Hegyvidék-applikáción keresztül. A fővárosi kezelésű utak – jellemzően a főutak és a tömegközlekedési útvonalak – esetében a 301-7500-as telefonszámot kell hívni.
Az úthibák eltüntetése mellett a téli időszakban is zajlanak a kisebb-nagyobb javítások. Folyamatban van a csapadékvíz elvezetésének megoldása a tavalyelőtt felújított Nógrádi utcában, a Nógrádi köz kereszteződésénél. A szakemberek magas K-szegélyt raknak le, valamint megemelik a csatlakozó Nógrádi köz felső szakaszát. Ezt a részt felbontják, majd újraaszfaltozzák, hogy a megfelelő szintbe kerüljön a magasabb, kiemelt K-szegélyhez. Ezzel egy időben a Nógrádi utca érintett járdáit is megemelik mintegy tíz centiméterrel, így a másfél méteres szakaszon csökken a meredekség és a csúszásveszély is.

M.