Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Osszeult_a_Hegyvideki_Utfejlesztesi_Testulet

Összeült a Hegyvidéki Útfejlesztési Testület

A kommunális adóból származó bevételeket a képviselő-testület döntése értelmében út-, lépcső- és járdaépítésekre, -felújításokra, -karbantartásra fordítja a Hegyvidéki Önkormányzat. Arról, hogy pontosan milyen nagyobb fejlesztések történjenek, a civilekből álló és választott Hegyvidéki Útfejlesztési Testület hoz döntést.

A múlt évről áthúzódó és már befejeződött, valamint a folyamatban lévő jelentősebb út-, járdajavítási, -felújítási munkákról beszélt elsőként a városfejlesztési iroda illetékese a Hegyvidéki Útfejlesztési Testület (HÚT) legutóbbi ülésén. Mint elhangzott, véget ért a névtelen utak átépítése a Lóránt és a Gyöngyvirág út, továbbá a Moha utca és a Magas út között. A finanszírozás egy részét pályázati támogatásból biztosította a Hegyvidéki Önkormányzat. Összesen 440 méter aszfaltozott útpálya készült, megvalósult az útvíztelenítés és a közvilágítás, ezeken kívül járda, szikkasztó és támfal is épült.
Megszépült a Pagony utca 2–4. közötti lépcső, a Költő utca pedig a Madártani intézet és a Diana park között, mintegy 263 méter hosszan, mindkét oldalon új járdát kapott.
Kicserélték a szakemberek a botlásveszélyes járdaburkolatot a Kiss János altábornagy utca 55–59. szám között, ahol 171 folyóméteren térkövet raktak le. A Németvölgyi út 45–49. között és a Goldmark Károly utca 21. előtt leaszfaltozták a járdát, a felújítás mindkét helyen mintegy 50 méteres szakaszt érintett.
Száz százalékban pályázati pénzből újult meg a rossz állapotú támfal a Lóránt köznél, ezzel a rézsű védelme is megoldódott. A szakirodai beszámoló szerint az első negyedévben a kedvező téli időjárás miatt folyamatosan lehetett kátyúzni, ennek köszönhetően 570 úthiba javítása történt meg.
A tervek szerint az idén három ütemben zajlanak majd az útfelújítások. Az első ütemhez tartozik a Méra utca rekonstrukciója a Fodor utca és a Mártonhegyi út között. A több mint 300 méteres szakaszon részben pályázati forrás felhasználásával újulhat meg az út és az aszfaltozott járda. A kivitelezők elbontják a meglévő, rossz állapotú szegélyeket, és új szegélyköveket helyeznek el. Az óvoda előtti térkő burkolatú parkoló és a hozzá tartozó szegélyek megfelelőek, így ezeket megtartják. Az óvodával szemben lévő aszfaltburkolatú parkolókat viszont fel kell újítani, a Mártonhegyi út előtt lévő sebességcsökkentő küszöbhöz hasonlóan.
Teljes egészében vissza nem térítendő támogatásból készül el a Lóránt út rekonstrukciója a Lóránt köztől az Istenhegyi útig. Az útburkolat felújításánál 70% lokális pályaszerkezet-építés is történik, a rossz állapotú szegélyeket újakra kell cserélni. Az elhasználódott térkő és az Istenhegyi út előtt lévő sebességcsökkentő küszöb is felújításra vár.
Szintén pályázati forrásból valósul meg a Virányos út felújítása a Zugligeti út és a Mese utca között, valamint a Zsolna utcáé a Zsibói utcától az Istenhegyi lejtőig. Az előbbi esetében 30% lokális pályaszerkezet-csere is indokolt, új szegélyeket és futósorokat építenek be a kivitelezők, az útburkolatot, a térkő sebességcsökkentő küszöböket, az öntöttaszfalt-járdát, valamint a Márffy és a Visszhang utca közötti aszfaltburkolatú parkolókat is felújítják. A Zsolna utcában a járda és az úttest burkolatcseréjén kívül a pályaszerkezet nagyobb része és a szegélyek újulnak meg.
Már előkészítés alatt áll az útépítések idei második üteme, valamennyi fejlesztésre sikeresen pályázott az önkormányzat. Így újulhat meg az Eötvös út a Normafa úttól a János-hegyi sorompóig, a Hegyhát út az Eötvös út és a Hegyhát út 17–19. között, a Magasúti köz, valamint részben az Ada utca.

mm.