Nem csak a hegyvidékiek várják a fogas újraindítását
Az őszi pályafelújítási munkák november közepén véget értek, korábbi ígéreteivel ellentétben mégsem indította újra a fogaskerekűt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Sőt, az eddigi gyakorlatával szemben pótlóbuszokat sem állított forgalomba.
Ez a helyzet különösen megnehezíti a környékbeli idősek, kisgyerekes családok, az iskolába járó diákok, szülők, pedagógusok életét. A BKK a legutóbbi közleményében arról írt, hogy „a fogaskerekű minden megállójának 300-500 méteres környezete a vágányzár alatt más autóbuszjárattal is jól elérhető”, a környéken élők azonban nem így gondolják, petíciókat is indítottak a fogas újraindítása érdekében, amelyhez nem csak hegyvidékiek csatlakoztak.
A fogaskerekű esetében valóban változásra van szükség, mert a pálya és a járműpark is elöregedett, ám nem a felszámolás, hanem a megújítás irányába kellene elindulni – mondta lapunknak Pokorni Zoltán polgármester, aki Fonti Krisztina alpolgármesterrel együtt a környékbeli idősek kíséretében tesztelte, mennyire „könnyen” érhetők el a legközelebbi buszjáratok. Emlékeztetett rá, hogy a meglévő vonal korszerűsítésének, valamint a Széll Kálmán téri és a normafai meghosszabbításának részletes tervei már Tarlós István főpolgármester idejében elkészültek, ezekre akkor közel 300 millió forintot áldozott a főváros.
„Több helyen rendkívül meredek emelkedőt kell leküzdeniük azoknak, akik a fogas lezárása miatt buszozásra kényszerülnek. Ha beáll a tél, jön az ónos eső és a hóesés, a lakók egy része gyakorlatilag el lesz vágva a külvilágtól” – vázolta fel a körülményeket Fonti Krisztina. Az alpolgármester két levelet is írt a főpolgármesternek a fogas újraindítása érdekében, de elmondása szerint eddig egyikre sem kapott választ.
Lapunk megjelenésének idején tárgyalja a Budapest Fővárosi Közgyűlés Pokorni Zoltán előterjesztését, amely indítványozza, hogy a főváros vállaljon garanciát a fogaskerekű újraindítására, addig pedig biztosítson buszjáratokat a pótlására.
sz.