Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Energiahatekonysagi_beruhazas_a_Normafa_Ovodaban

Energiahatékonysági beruházás a Normafa Óvodában

Eddig két huszonnégy éves, nyitott égésterű öntöttvas kazán gondoskodott a Normafa Óvoda helyiségeinek fűtéséről, míg a melegvíz-ellátást egy szintén elavult elektromos villanybojler biztosította. Mindegyik magas energiafogyasztású eszköz, és jelentősen növelte az intézmény ökológiai lábnyomát. Az önkormányzat ezért nemrég modernizálta a fűtési és a melegvíz-ellátó rendszert; az új készülékek üzembe helyezésével nagymértékben csökken az energiafelhasználás és a károsanyag-kibocsátás.
A fejlesztés nem előzmények nélküli, korábban már elkészült egy fotovoltaikus napelemrendszer, valamint az óvoda panelépületében megtörtént a nyílászárók cseréje, a födém és a homlokzat hőszigetelése. Ezekkel a beruházásokkal is javult az óvoda energiafelhasználása, ami most még hatékonyabbá válik.Energiahatekonysagi_beruhazas_a_Normafa_OvodabanAz elavult kazánokat és bojlert modern, kis fogyasztású, környezetbarát eszközökre cserélték a szakemberek. Beépítettek egy hőszivattyús rendszert és egy zárt égésterű kondenzációs kazánt. Ez utóbbi biztosítja a létesítmény melegvíz-szükségletét, összekapcsolva a szintén új, 400 literes, belső hőcserélésű tárolóval. A kivitelezési költségeket csökkentette a meglévő két kémény hasznosítása oly módon, hogy a zárt égésterű kazán levegőellátását az egyiken, a füstgáz elvezetését a másikon keresztül oldották meg.
„Nagyszerűen működik a rendszer, és ez nemcsak érezhető, hanem az energiaszámlán is tökéletesen látszik – beszélt a tapasztalatairól Doba Csilla óvodavezető. Mint mondta, a kerületi óvodákban elsőként náluk az összes radiátorra interneten keresztül vezérelhető hőfokszabályozót szereltek. – Ennek köszönhetően például azokban a csoportszobákban, amiket nem használunk folyamatosan, egy gombnyomással lejjebb tudjuk venni a fűtést, és a kellő időben ugyanígy vissza is állíthatjuk.”
Doba Csilla kiemelte az energetikai fejlesztések szemléletformáló hatását is, a gyerekek ugyanis pontosan tudják, hogy ezek miért történtek, és miért fontosak.

MM.