Megkezdte működését a közösségi részvételi iroda
Szorosabb együttműködés a civil szektorral és a lakossággal, a helyi közösségeknek szóló pályázatok megújítása és bővítése, az itt élők aktívabb bevonása a döntéshozatali folyamatokba, valamint az önkéntesség erősítése – ezekkel a célkitűzésekkel hozta létre az önkormányzat a közösségi részvételi irodát, amely a napokban kezdte meg működését a Böszörményi út 19/a szám alatt.
„A lakossággal és a civil szervezetekkel való kapcsolattartást koordináló irodánk közvetlenül az utcára nyílik, bárki betérhet hozzánk. A könnyű megközelíthetőségnek a mindennapi működést elősegítő, praktikus előnyei mellett szimbolikus üzenete is van: az önkormányzat átlátható működésre való törekvését tükrözi vissza” – mondta el lapunknak Együd Réka irodavezető.
Az új iroda február 1-jén 9.30–15.00 óráig a MOM Kulturális Központban rendezi meg az első nagyobb programját, a Hegyvidéki Civil Napot. A rendezvény célja, hogy a különféle szervezetek bemutatkozhassanak, tapasztalatot cserélhessenek, kapcsolatot építhessenek egymással és a lakossággal. Emellett az előkészítés alatt álló XII. kerületi társadalmi pályázatok tervezetét is megismerhetik és véleményezhetik.
„Az önkormányzat korábbi társadalmi pályázatai megújulnak, várhatóan a rendelkezésre álló pénzügyi keret is bővülni fog” – folytatta Együd Réka. A megújulás alapvető célja – tette hozzá –, hogy a korábbiakhoz képest hatékonyabban hasznosuljanak a pályázati támogatások, és ezek révén az itt élőket szolgáló közösségi tevékenységek, programok valósuljanak meg. „A híresztelésekkel szemben az egyházak is pályázhatnak majd önkormányzati támogatásra, akár többféle célra” – emelte ki.
A közösségi részvételi iroda nemcsak a civil szervezetekkel, hanem a lakossággal is szorosabb együttműködésre törekszik, fontos feladatának tekinti, hogy az itt élők jobban be tudjanak kapcsolódni az önkormányzat döntéshozatali folyamataiba. Ennek egyik eszköze a személyes találkozásokra is lehetőséget biztosító fórumok szervezése. Ilyen például a „Találkozz a polgármesterrel!” elnevezésű rendezvénysorozat, amin minden alkalommal egy-egy aktuális, közérdekű helyi téma áll majd a középpontban. Hasonló célokat szolgál a Városrészi fórum is, amelyen első alkalommal – február 4-én 18.00 órától a Barabás Villában – a Krisztinavárosban és a Városmajorban élőket érintő ügyeket vitatják meg a résztvevők, workshopszerűen.
Az új önkormányzati iroda feladata lesz az is, hogy egy-egy konkrét cél megvalósítása érdekében összekapcsolja azokat a XII. kerületieket, akik közösségi vagy szociális ügyekben fel tudják ajánlani idejük, energiájuk egy részét, valamint a szaktudásukat. Az önkéntesek munkájának koordinálása mellett a rászorulóknak eljuttatható tárgyi adományok gyűjtése is fontos részét képezi majd az iroda munkájának. Ezt segítendő a tervek szerint közösségi térként is használható hely nyílik majd a Városmajor utca és a Csaba utca sarkán, Raktér néven.
Tavasszal megkezdődik a közösségi költségvetés előkészítése. Ennek lényege, hogy az itt élők adhatnak majd ötleteket arra, mi mindent valósítson meg az önkormányzat a várhatóan 100 millió forintos keretösszegből. Az ötletgyűjtés szeptemberben indul, majd az önkormányzat összeállít és szavazásra bocsát egy listát a kivitelezhetőnek ítélt javaslatokból. A legtöbb szavazatot begyűjtő ötletek megvalósítása 2026-ban történhet meg.
nn.