Ingyenesen hívható új segélyhívó rendszer
A Fővárosi Közterület-felügyelet égisze alatt működő Vészhelyzeti Információs Központ (VIK) informatikai rendszere képes azonnali kapcsolatot teremteni a rendvédelmi szervek, a katasztrófavédelem, a tűzoltóság, a mentőszolgálat, valamint a közművállalatok ügyeleteivel.
Ennek köszönhetően nem csupán vészhelyzetben, hanem a lakosságot közvetlenül érintő bármilyen ügyben, mint például áramszünet, csőtörés, kéményledőlés vagy gázszivárgás, várják a bejelentéseket.
A hívásokat a VIK több nyelven beszélő diszpécserei fogadják, majd haladéktalanul riasztják az illetékes szerveket. Amennyiben a Fővárosi Közterület-felügyelet illetékességi területéről a közterületek rendjével kapcsolatos bejelentés érkezik, a felügyelet gépkocsis járőrei a helyszínre sietnek, és megteszik a szükséges intézkedéseket. Ilyen esemény egyebek között a lakók nyugalmát zavaró hangoskodás, a közterületi italozás, a környezetszennyezés, az ebtartás szabályainak megsértése, a tilosban parkolás, a mozgássérült-parkoló illetéktelen használata vagy az engedély nélküli hulladéklerakás.
M