Átalakul a tömegközlekedés
Szinte újból meg kell tanulni, mi hova és milyen jelzéssel közlekedik. A járatok átszámozásának az indoka, hogy busz, troli és villamos lehetőleg ne ugyanazzal a jelzéssel közlekedjen. Így több helyen csak a szám lesz más, az útvonal marad.
Egyes helyeken (például a kisés a nagykörúton) annyira alultervezettnek tűnik a villamosok sűrűsége, hogy előre megjósolható, elégtelenné válik a mostani kapacitás. Az új közlekedési rendet két ütemben, augusztus 21-től és szeptember 6-tól kívánják bevezetni. Ehhez jön majd – körülbelül decemberben – a Szabadság híd villamosforgalmának visszaállítása és néhány ezzel kapcsolatos jelentős módosítás.
Az alábbiakban a XII. kerületet közelebbről-távolabbról érintő járatszám- és útvonal-változtatásokat foglaljuk össze.
VILLAMOSOK. A 4-es este rövidebb üzemidőben jár (hamarabb indul az utolsó járat), viszont a 6-os éjjel fél egyig közlekedik majd. Az 59-es munkanapokon késő este, míg hétvégén kora reggel és késő este a Farkasréttől a Szent János Kórház helyett csak a Moszkva térig közlekedik – 59A jelzéssel. A Szabadság híd villamosforgalmának újraindítása után megváltozik több járat útvonala is. A 47-es és a 49-es újból az eredeti útvonalán közlekedik, míg az 56-os a Hűvösvölgy–Moszkva tér–Alkotás utca–Villányi út–Móricz Zsigmond körtér útvonalon jár majd. A 61-es megmarad a Moszkva tér és a Móricz Zsigmond körtér között, nyilván a két járat nagyjából a mostani sűrűséget együttesen adja majd. A 18-as várhatóan marad a mostani útvonalán.
A FOGASKEREKŰ a 60-as vonalszámot kapja.
AUTÓBUSZOK. Az 5-ös lényegesen meghosszabbított útvonalon: Pasaréti tér–Rákospalota, Kossuth utca között, a Rákóczi út–Th ököly út–Mexikói út–Erzsébet királyné útja érintésével közlekedik majd. A 8-as, a 112-eshez hasonlóan, szintén a Kálvin térig jár, ezért a menetrendjüket jobban össze lehet hangolni. A 12-es új jelzése 212-es lesz, és a BAH-csomóponttól az Alkotás utca–Csörsz utca–Apor Vilmos tér–Németvölgyi út–Királyhágó tér–Böszörményi út körforgalommal hosszabbítják meg az útját. A másik végállomás marad a Boráros téren.
A 16-os vonalon is midibuszok járnak majd, ezek a Várfok utcáig közlekednek a Madách térről. A 10-es és a 110-es járat is marad, de új számuk 16A és 116-os lesz. A 21-es új jelzése 90A, míg a gyors 21-esé 190-es. A 22-es mellett a Moszkva térről Budakeszire egy új járat, a 222-es is közlekedik majd. A gyors 22-es 22E-re változik, és csak a reggeli csúcsidőszakban fog járni. A 28-as új jelzése 155-ös lesz, és útvonalának alsó része a Moszkva térről a Szilágyi Erzsébet fasor–Kútvölgyi útra módosul.
A kerületünket a BAHcsomópontnál érintő 40-es buszt hétvégén a 240-es váltja fel, mert Budaörsön ilyenkor eltérő az útvonala. Munkanapokon továbbra is marad 40-es. A gyors 56-os gyors jellege megszűnik, az új száma 256-os lesz. Az eddigiektől eltérően a Moszkva tértől a Csaba utca–Városmajor utca útvonalon éri el a Szent János Kórházat, majd tovább már a megszokott útvonalon közlekedik, de megáll a Nagyajtai utcánál és a Laktanyánál is.
A 90-es autóbusz várhatóan sűrűbben közlekedik a jövőben. A 91-es autóbusz a Moszkva tér–Szilágyi Erzsébet fasor–Gábor Áron utca útvonalon éri el a jelenlegi végállomást, majd onnan tovább – az eredeti vonalán – a Nyugati térig jár. (A mostani 91-es útvonalán 91A betétjáratot állítanak forgalomba.) A 102-es a Déli pályaudvar helyett a Moszkva térig közlekedik, a 139-es útja csak hétvégén hosszabbodik meg a Moszkva térig. Munkanapokon a mostani útvonalán 139A jelzéssel közlekedik majd.
A 158-as útvonala még függőben van, mert a paraméterkönyv szerint a jelenlegi 156-os útvonalát végig bejárná, majd a Szarvas Gábor út–Zalai út érintésével érné el a mostani nyomvonalát, és menne el a Libegőig. Ezt azonban sok szakember rossz megoldásnak tartja, főleg azért, mert nem szerencsés egy hegyen átutaztatni a Libegő utasait. Ráadásul a Szarvas Gábor úton fekvőrendőrök is vannak, a Zalai út meg túl keskeny a buszközlekedéshez. Amennyiben mégis így járna a busz, akkor annak 156-os lenne a járatszáma.
A Városmajor utcában a tervek szerint a 128-as és a 256-os járna, míg a Diós árokban csak a 128-as. A Kútvölgyi kórházhoz viszont két járat, a 155-ös és a 156-os is közlekedne.
Kertész István