Autómentes nap a Jókai Klubban
Az autómentes napra minden évben másik óvoda kap meghívást, az idén a Normafa ovisok látogattak el a Jókai Klubba. Visszatérő vendégnek számítanak ugyanakkor a Fekete István iskola tanulói, számukra ezúttal is külön vetélkedőt szerveztek. Valamenynyi program az autómentes közlekedést hivatott népszerűsíteni – hangsúlyozta Eördögh Judit, a Jókai Klub igazgatója. A cél az, hogy már óvodáskorban tudatosuljon a gyerekekben a természet védelmének fontossága, amibe a környezetet kevésbé szennyező közlekedési eszközök használata is beletartozik.
Sajnos az autóforgalom káros hatásai a hegyvidéki gyerekeket is utolérték. Megdöbbentő adat, hogy az autómentes napon részt vevő nyolcvan óvodás többsége különböző típusú asztmás megbetegedésben szenved, ennek ellenére elmondásuk szerint szinte mindegyiküket autóval viszik az óvodába.
A szervezők éppen ezért azt kérték a gyerekektől, hogy rajzolják le, ha rajtuk múlna, milyen járművel közlekednének a legszívesebben. A legtöbben a biciklit, a rollert és a gördeszkát választották, de szép számmal készültek sétáló, vagy éppen buszon ülő családokat ábrázoló képek is. A rajzokból az is kiderült, hogy a gyerekek szerint, ha az emberek nem változtatnak közlekedési szokásaikon, hamarosan csak maszkban lehet majd kimenni az utcára.
A legtöbben kerékpárt rajzoltak |
Szintén a környezetvédelem kapott főszerepet a természetes alapanyagokat használó kézműves-foglalkozáson, amelyen kagylót és csigát festettek, levelet satíroztak, gesztenyét fűztek. Nagy sikert aratott a diótörés, mint kiderült, a kicsik többsége most először tapasztalta meg, hogyan lehet felnyitni a kemény csonthéjat.
A gyerekek ezúttal is az autómentes nap témájához kapcsolódó rajzfilmet nézhettek meg. A finomságokból összeállított uzsonna után hirdették ki az általános iskolásoknak szóló szellemi vetélkedő eredményét, és kiosztották a legjobbaknak járó nyereményeket. Természetesen a többiek sem maradtak ajándékok nélkül, a szokásokhoz híven ugyanis minden résztvevő láthatósági karszalagot kapott, míg az óvodás csoportok egyegy ökozsákkal lettek gazdagabbak.
(mm.)