Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez
Marad_a_jelzorendszeres_segitsegnyujtas

Marad a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

Januártól ugyan kikerült a kötelező ellátás köréből a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, a központi támogatással járó normatíva megszűnése ellenére azonban a szolgáltatást változatlan formában továbbra is fenntartja az önkormányzat. Az üzemeltetés költségeit a kerület a saját költségvetéséből, illetve pályázati forrásokból fedezi.

Bár az idei évtől már nem kötelező önkormányzati feladat, a Hegyvidéken tovább működik a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás. A kormányzati támogatás megszűnéséből fakadó bevételkiesés ellenére a szolgáltatásért a korábban meghatározott kedvezményes díjat fizetik a rászorulók. Egyetlen változás, hogy a legújabb kormányrendelet értelmében az eddigi havidíj helyett napidíjat számol fel az önkormányzat.
Megmarad a kedvezmények rendszere, a rászorultság alapján három díjkategóriát állapítottak meg. A mindenkori nyugdíjminimum százötven százalékát meg nem haladó jövedelem esetén ingyenes a szolgáltatás, a nyugdíj háromszorosáig negyvenszázalékos engedmény jár. Az ennél nagyobb jövedelemmel rendelkezők teljes árat fizetnek, ennek mértéke jelenleg napi hatvan forint. A rendelkezésre álló negyvenöt készülékkel ötven idős ember mindennapjait teszik biztonságosabbá.
A karra rögzíthető Vivago otthoni személyfelügyeleti jeladó folyamatosan nyomon követi használója egészségi állapotát, testhőmérsékletét és bőrellenállását, a mért értékek hirtelen változásakor, vagy folyamatosan romló adatok rögzítésekor – például eszméletvesztés esetén – automatikusan riadóztatja az éjjel-nappal dolgozó diszpécserközpontot. Biztosított a kétirányú kommunikáció is, a kihangosítónak köszönhetően a készüléken keresztül a rendszer használója élőszóban beszélhet az ügyeletessel. Erre akkor van szükség, ha a gondozott rosszul érzi magát, esetleg elesett, és egyedül nem tud felállni, a rendszer azonban még nem küldött riasztást.
A segélykérést követően a diszpécser értesíti az ügyeletes gondozónőt, aki felhívja a bajba jutotott idős embert, tájékozódik a baleset vagy rosszullét körülményeiről, megnyugtatja a telefonálót, amennyiben szükséges mentőt hív, illetve személyesen a helyszínre siet.

mm.