Több utas a gyermekvasúton
Jelentős járműfelújítások várhatók, beindul a Gördülő-tanösvény program – csak két újdonság a számos közül, amellyel ebben az évben találkozhatunk, ha a gyermekvasúton utazunk. A Kárpát-medencei kisvasutak találkozója alkalmából a MÁV ismertette az idei terveit.
A kényszerű jegyáremelés ellenére az előző évben körülbelül harmincezerrel, pontosan 11,2%-kal nőtt az utasok száma a gyermekvasúton.
– Folyamatosan dolgozunk az üzemi és az utasok kényelmét szolgáló berendezések felújításán. A vasútforgalmi jelzők szépítésén túl elkezdtük kicserélni az állomásépületek nyílászáróit, és a Hűvösvölgyben, valamint a Szépjuhászné állomáson a mellékhelyiségek teljes rekonstrukciója is megtörtént. A többi állomáson az idén folytatjuk a munkát – mondta el lapunknak Bauer Károly, a MÁV Zrt. Széchenyi-hegyi Gyermekvasút csomópontvezetője. – Legalább egy MK-45-ös mozdonyt, amely az átlagos szerelvényeket húzza, és hat-nyolc személykocsit, télit-nyárit vegyesen kívánunk felújítani. A tervezett feladatoknak jelentős a költségvonzata, csak a mozdony rekultiválása harmincmilliós tétel. Kísérletképpen a tavasszal Kecskemétről kölcsönbe kapnánk egy MK-48-as típusú mozdonyt, amely ha menetrendbetartásával elbírja az egy kocsiból álló szerelvényt, akkor hosszabb időre nálunk marad, és alkalmanként rész vesz majd az utasszállításban.
A MÁV a következő három-négy esztendőben valamennyi MK-45-ös mozdonyát és a többi kocsit is szeretné felújítani. Közelebbi cél a Gördülő-tanösvény program idei ismételt beindítása, ami nem csak vasútüzemi kérdés. További terv, hogy a környék kirándulóhelyeiről és a nemrég részben átalakított turistaútjelzésekről könnyen kezelhető, kis térkép és egy rövid úti kalauz jelenne meg, amelyet önköltségi áron árulnának.
Kertész István