Brüsszelben díjazták a ZebraFestet
Első helyezést ért el a Hegyvidék polgármestere által útnak indított ZebraFest kampány az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének nemzetközi reklámszakmai versenyén. A díjat Pokorni Zoltán Brüsszelben, az Európai Parlament épületében vehette át.
Zebra crossing, der Zebrastreifen, paso de cebra, strisce zebrate – akárcsak a magyarban, számos más európai nyelvben is használják a gyalogátkelőhely megnevezésére az Afrikában őshonos csíkos patások nevét. Így amikor az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (EACA) által kiírt reklámszakmai versenyen (EACA CARE) elindult a hegyvidéki ZebraFest kampány, a nemzetközi zsűrinek valószínűleg nem kellett sokat gondolkodnia, hogyan is kerültek a műanyag zebrafigurák a gyalogátkelőhelyek mellé. De vajon mennyire érezték át azt a problémát, hogy Magyarországon gyakran nem engedik át a gyalogosokat a zebrán?
– Azt gondolhatnánk, hogy tőlünk nyugatabbra nemigen létezik ilyen probléma, ám ez sajnos koránt sincs így, a gyalogátkelőhelyek biztonsága ügyében gyakorlatilag minden európai nagyvárosnak van tennivalója. Ezért is figyelt fel az európai reklámszakmai verseny zsűrije a Hegyvidéki Önkormányzat látványos közlekedésbiztonsági programjára – mondta el érdeklődésünkre Váczi János, a polgármesteri kabinet vezetője, aki Pokorni Zoltán polgármesterrel közösen részt vett Brüsszelben, az Európai Parlament épületében az EACA CARE díjátadó ünnepségén. Váczi János megjegyezte: a nemzetközi zsűri elnöke, Thomas Mann német EP-képviselő, aki korábban húsz évig reklámszakemberként tevékenykedett, külön kiemelte a hegyvidéki ZebraFest eredményei kapcsán azt, hogy egy általánosnak mondható európai problémára sikerült közérthetően felhívni a figyelmet.
Az EACA CARE első díját a Hegyvidéki Önkormányzat nevében Pokorni Zoltán polgármester vette át, aki az eseményen elmondta, büszke arra a csapatra, amely sikeresen levezényelte ezt a nagyszabású közlekedésbiztonsági kampányt. Köszönetét fejezte ki a kerületben működő ACG, Young&Rubicam és Well reklámügynökségeknek, amelyek közösen, társadalmi munkában vállalták a kreatív feladatok elvégzését, valamint szólt a szponzorok, a kivitelezésben közreműködő önkormányzati dolgozók és az iskolások segítségéről is, akik nélkül nem lehetett volna ennyire hatékony az akció. A ZebraFest adaptálása iránt már nagyobb hazai városok és fővárosi kerületek is érdeklődtek, így a polgármester reményei szerint hamarosan országos programmá fejlődhet a hegyvidéki kezdeményezés.
Pokorni Zoltán javaslatára a Hegyvidéki Önkormányzat tavaly tavasszal indított kampányt a kerületben található gyalogos-átkelőhelyek biztonságának növelése érdekében, korábban ugyanis több tragikus kimenetelű gázolás is történt a zebráknál. Az akcióval azt kívánták elérni, hogy az autósok lassítsanak az átkelőhelyek előtt, és álljanak meg, ha valaki lelép az úttestre. A figyelemfelkeltés legfőbb eszközei voltak azok a közel életnagyságú, műanyag zebrafigurák, amelyek kifestésében 19 kerületi iskola közreműködött.
A ZebraFest elérte célját, amit a baleseti statisztikák is igazolnak: sem a tavalyi kampány ideje alatt, sem azóta nem történt gyalogosgázolás a kerület zebráin. A kiváló eredményeket már több díjjal is jutalmazta a marketingkommunikációs szakma: a kampány elnyerte a hazai Hipnózis 2010 Kreatív reklámpályázat első helyezését, a magyar Effie-verseny Arany-díját, valamint néhány hete a Lettországban rendezett Golden Hammer nemzetközi reklámfesztivál Arany-díját is a „legjobb kültéri médiahasználat” kategóriájában.
Az EACA európai reklámszakmai versenyén a „lokális és regionális intézmények, kampányok” mezőnyében 12 országból érkezett 19 pályamű közül választotta legjobbnak a szakmai zsűri a Hegyvidéki Önkormányzat kampányát. Hasonló nemzetközi elismerést önkormányzat még nem kapott Magyarországon.
z.
A brüsszeli eseményekről a Hegyvidék Televízióban láthatnak beszámolót.