Ismét lesz 21-es busz
Május elsejétől lép életbe az új Paraméterkönyv, amely a BKV Zrt. járatainak legfontosabb üzemeltetési adatait határozza meg. Ebbe tartozik egyebek között az első és utolsó járművek indulási időpontja, illetve napszakonként az átlagos követési idő. Az eddigiekhez képest nem lesz sok változás, de érdemes megismerkedni néhány általános újdonsággal, illetve a XII. kerületet érintő módosítással.
Beszámozzák a budapesti HÉV-járatokat, és a metrókhoz hasonlóan minden vonal egymástól eltérő színt kap. A szentendrei H5-ös és lila, a ráckevei H6-os és barna, a csepeli H7-es és narancs, a gödöllői H8-as és rózsaszín, a csömöri H9-es lesz, míg a megkülönböztető színe szintén rózsaszín, tekintettel arra, hogy a H8-as vonalából ágazik ki.
Részben vagy teljesen megváltozik néhány közismert átszállóhely, végállomás neve. Így a Moszkva térről induló 4-es villamos „homlokára” a Fehérvári út helyett Újbuda-központ kerül, és szintén Újbuda-központból indul majd az 53-as autóbusz. A XII. kerületet érintő változások közül kiemelkedik, hogy a 6-os villamos minden éjjel 15 percenként folyamatosan jár, és ezzel egyidejűleg megszűnik a 906-os autóbusz. A változtatást az éjszakai buszok igen magas leterheltsége indokolja.
A Sváb-hegy és a Normafa térségében közlekedő 90-es és 90/A jelzésű buszokat az útvonaluk változtatása nélkül visszaszámozzák 21-esre és 21/A-ra, de a térség éjszakai járata marad 990-es. A 8-as és a 112-es autóbusz a Blaha Lujza téri forduló elkészültével az Uránia mozi helyett odáig jár majd. A 233E és a 239-es végállomása továbbra is az Urániánál marad. A 105-ös busz a Gyöngyösi út felé nem kerüli meg az Erzsébet teret, így új megállót létesítenek a Bajcsy-Zsilinszky út kereszteződése előtt. Buda irányában megmarad a Deák téri bekanyarodás és a metrókra való közvetlen átszállási lehetőség.
Kertész István