Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Eletszeretet_es_onironia_festmenyeken

Életszeretet és önirónia festményeken

A Kezs néven is ismert Gesler Zsuzsa mutatja be képeit a Jókai Klub legújabb tárlatán. A sajátos megnyitó a festmények és alkotójuk különlegességére utalt: a köszöntő után, a Sólyom András filmrendező által Gesler Zsuzsa műtermében forgatott összeállítás révén, a közönség „személyesen” is ellátogathatott a művek születési helyére.

Szerencsés lehetett, aki még táncosként látta Gesler Zsuzsát: a festményeiből áradó öröm, figyelem, kíváncsiság, erő, derű és humor, fegyelmezett játékosság bizonyára a színpadon is lebilincselte egykori közönségét. Miként lebilincselt mindenkit, aki részt vett a Hetedik című kiállítása megnyitóján a Jókai Klubban.
Sólyom András filmrendező nem titkolta, hogy a művek rá is ilyen hatással voltak: „A képeken az életszeretetet fedezem fel mint legfőbb üzenetet, és ez mindig szíven üt – mondta. – Zsuzsa saját örömére kezdett festeni, és ez az öröm, ugyanakkor az önirónia is felfedezhető művein. E kettő együtt nagyon vonzó a néző számára” – fűzte hozzá Sólyom András, aki szerint az önirónia súlyt ad annak, amit a művész közvetít. Gesler Zsuzsa festészetének mindemellett külön értéke, hogy a legújabb festészeti technikák felé irányuló egyéni kísérleteknek is szemtanúi lehetünk, ami izgalmassá teszi az eredményt. „A képek között van egyfajta folyamat és egymásra hatás – zárta méltatását a filmrendező –, ám meghagyják a nézőnek a felfedezés örömét.”
Gesler Zsuzsa első műve a háza falán ma is látható motívumrendszer volt. Mint a megnyitón levetített kisfilmből kiderült, a hetes szám mostanra különös jelentést nyert, ugyanis az október hetedikén este hét órakor megnyílt tárlat a hetedik kiállítása a hét éve alkotó festőnek (és stílusosan november 7-ig tart nyitva).
Az igazi művész olyan elhivatott életpályát fut be, aminek lényege az önkifejezés mellett egyfajta üzenetközvetítés – hogy ezt tánccal, festészettel vagy mással teszi, szinte lényegtelen is. A képek, amik a Jókai Klub tárlatán láthatók, bizonyára mindenkihez más üzenetet juttatnak el, „némák” azonban nem maradnak senki előtt.

(A.)