Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez
Uj_hegyvideki_parkolasi_iroda

Új hegyvidéki parkolási iroda

Új helyszínen, a Kék Golyó utca 19.-ben fogadja április 2-a óta a fizetőparkolással kapcsolatos reklamációkat a hegyvidéki parkolási társaságot működtető FÁBER Kft. A korábban a IX. kerületben lévő ügyfélszolgálatnál lényegesen komfortosabb és könnyebben megközelíthető irodában kizárólag panaszkezeléssel és pótdíjbefizetéssel foglalkoznak.

Tavaly októberben vette át a száz százalékban önkormányzati tulajdonú FÁBER Kft. a hegyvidéki fizetőparkolás üzemeltetését. A szolgáltatás egyelőre nem terjed ki a kerület teljes területére, ugyanis néhány utcában – szerződése lejártáig – továbbra is a Centrum Parkoló Kft. ellenőrzi a parkolást, szedi a parkolási díjat.
A hegyvidéki parkolási ellenőrzés kerületi kézbe vételének első hónapjaiban a panaszkezelést ideiglenesen – a IX. kerülettel közösen – először a Bakáts téren, majd idén februártól a Lónyai utcában működő iroda végezte. Az önkormányzat közben folyamatosan kereste a hegyvidéki polgárok igényeinek jobban megfelelő megoldást, hogy az itt élőknek ne kelljen Pestre utazniuk a személyes ügyintézés miatt. Így került a parkolási ügyfélszolgálati iroda a Kék Golyó utcába, ahol kizárólag a kerületi panaszokkal és pótdíjfizetéssel foglalkoznak – tájékoztatta lapunkat Pintér Irén. A FÁBER Kft. ügyvezetője elmondta, a folyamatban lévő ügyeket sikerült zökkenőmentesen átvenni a IX. kerületi irodától, és fennakadásmentesen zajlik a panaszok kezelése.
„A kerületi helyszín előnyeit már most érzékeljük, amíg a Lónyai utcában naponta átlagosan harminc panaszost fogadtunk, ez a szám a Kék Golyó utcában jelentősen megemelkedett. Ez azt jelenti, hogy a kerületiek igénylik a személyes ügyintézést, és levelezés helyett szívesebben jönnek el az irodába” – hangsúlyozta az ügyvezető. Hozzátette: igyekeznek minél több kényelmi szolgáltatást bevezetni, ilyen a helyben működő pénztár, amelynek köszönhetően az ügyfélnek a csekk befizetése miatt nem kell a postán sorban állnia.
A tervek szerint hamarosan elindulhat az online ügyfélszolgálat, amit a már most is működő, számtalan hasznos információt tartalmazó www.hegyvidekiparkolas.hu honlapon lehet majd elérni. Ennek lényege, hogy regisztrációt követően a tulajdonos vagy az autó üzembentartója a rendszám alapján kikeresheti a bírságolással kapcsolatos valamennyi adatot, valamint megnézheti az elkészült fényképeket.
Lehetőség lesz online panaszkezelés indítására, amit megkönnyít, hogy az aktuális jogszabályok, a fővárosi és a helyi parkolási rendeletek szövege, illetve a bírságolással kapcsolatos tudnivalók is néhány gombnyomással előhívhatók lesznek az oldalon. Szintén szó van arról, hogy az ügyfelek kényelmét szem előtt tartva lehetővé teszik az interneten a bankkártyás és az elektronikus pénztárcás fizetést.
Az internetes panasziroda elindulásáig háromféle módon fogadják a bírságolással kapcsolatos reklamációkat: az irodában személyesen, írásban (postai vagy elektronikus levélben), illetve telefonon. A válaszadásra valamennyi esetben 30 naptári nap áll rendelkezésre a szabályozás értelmében. Pintér Irén azt tanácsolja, hogy a panaszos mindenképpen idejében fizesse be a kirótt pótdíjat, erre ugyanis a fővárosi rendeletben előírtak szerint csupán 15 napja van, késedelemkor pedig tovább nő a bírság összege. Természetesen ha a reklamáció megalapozott, a bírságot haladéktalanul visszafizetik az ügyfélnek.
Minden panaszt dokumentálnak, az elkészült jegyzőkönyvet, illetve az iroda válaszát kérésre a személyes vagy telefonos ügyintézés esetén is megkapja az ügyfél. Erre azért van szükség, mert a döntés ellen ezzel a dokumentummal lehet fellebbezni a jegyzőnél. Tudni kell azonban, hogy ez sem halasztó hatályú, azaz a be nem fizetett pótdíj az idő haladásával ilyenkor is növekszik.
Továbbra is létezik türelmi idő: a parkolási ellenőr csak akkor büntet, ha az autó legalább öt perce parkol egy óránál rövidebb időre megváltott, de már lejárt jeggyel, illetve tizenöt perce legalább egyórai fizetett parkolást követően. Amennyiben valaki ilyenkor mégis „mikuláscsomagot” kap, az ügyfélszolgálati iroda a bejelentést, a kivizsgálást és a panasz jogosnak ítélését követően törli a bírságot. A könnyítés a mobiltelefonos parkolásra is érvényes, azonban egyik esetben sem vonatkozik a parkolás megkezdése és a jegyvásárlás közötti időszakra.
A mobiltelefonos fizetéssel kapcsolatban érdemes odafigyelni arra, hogy melyik szolgáltatót vesszük igénybe. Az utóbbi időben ugyanis többször előfordult, hogy az okostelefonon keresztül elindított díjfizetést a rendszer rossz körzethez társította, ezért a jóhiszemű autóst is jogosan bírságolták meg. A kellemetlenségek elkerülése érdekében tehát mobillal mindig a parkoló-automatákon leírtak szerint fizessünk!

mm.

Hegyvidéki Parkolási Ügyfélszolgálati Iroda

Ügyfélfogadási idő: hétfő 9.00–17.00, kedd 9.00–17.00, szerda 9.00–18.00, csütörtök 9.00–17.00, péntek 9.00–16.00. Ebédidő: 12.00–12.30. Cím: Kék Golyó utca 19. Telefon: 877-8512. Fax: 877-8532. E-mail: ugyfelszolgalat@hegyvidekiparkolas.hu. Levelezési cím: 1531 Budapest, Pf.: 33. Web: www.hegyvidekiparkolas.hu.