Jövőre folytatódik a közterületek fejlesztése
Összeült a Hegyvidéki Útfejlesztési Testület, amely civilszervezetként javaslatot tehet a kizárólag út-, járda- és lépcsőépítésre, valamint -karbantartásra felhasználható kommunálisadó-bevételek felhasználására. A tanácskozáson összefoglalók hangoztak el az idén végzett fejlesztésekről, valamint megvitatták a testület tagjainak javaslatait, észrevételeit.
A 2007 májusában megalakított Hegyvidéki Útfejlesztési Testület (HÚT) fontos feladatot lát el a kerületi útfejlesztések alakításában, a civilekből álló szervezet ugyanis javaslatokat tehet az út-, járda- és lépcsőfelújításokkal, -karbantartásokkal kapcsolatban. A testület tagjai rendszeres üléseiken beszámolnak a lakókörnyezetükben tapasztalt megoldásra váró feladatokról, valamint tájékoztatást kapnak a már elkészült, illetve tervezett beruházásokról.
A legutóbbi találkozón Váczi János alpolgármester kiemelte, hogy az idén több mint kétszáz utcában közel háromezer úthibát javíttatott ki az önkormányzat. A munkák előre tervezett ütemterv szerint haladnak, azonban a balesetveszélyes kátyúkat azonnal eltüntetik. A városfejlesztési ügyekért felelős alpolgármester sikeresnek ítélte a lépcsőfelújítási programot, a nyár vége óta tíz lépcső átépítése, javítása zajlott le.
Folyamatosan újítják fel a kerületi járdák burkolatát, míg tíz utcában „szőnyegeztek”, azaz szegélytől szegélyig újraaszfaltozták az útpályát. Gondoltak a parkolás korszerűsítésére is, ennek részeként tovább-bővítették a Csörsz utcai parkolót. A gyalogosok védelmében kerületszerte új parkolásgátló oszlopokat telepítettek, és a közlekedési anomáliák rendezése érdekében az érintett csomópontok áttervezése is megkezdődött – sorolta az utóbbi időszak eredményeit Váczi János.
A 2013-ban elvégzett legfontosabb fejlesztéseket a polgármesteri hivatal városfejlesztési irodáját vezető Rimóczi János, valamint munkatársa, Borsodi László foglalta össze. Kőből és betonból készült lépcső épült az Alkony úton, megújult a Barta, a Csorna és a Lidérc lépcső, ez utóbbi folytatásaként rövid járdát is kialakítottak. A szintén botlásmentessé tett Padka lépcső és a Diós árok között hiányzott a járda, ezt pótolták. A Széchenyi lépcső mindkét szárnyát kijavították, valamint folytatódott az Irhás árokban tavaly megkezdett fejlesztés, az alsó részen elkészült a térköves járda, az idén pedig a Kakukkhegyi úttól a játszótér felső részéig felújították az útpálya burkolatát.
A Kakukk út 26. előtt leaszfaltozták az útpályát, a zsákutca végére szalagkorlát került. A Koszta József utcában a Liptó utcáig rendbe tették a járdát és az útpályát, pótolták a hiányzó járdaszakaszokat. Az Őzike közben megtörtént a balesetmentesítés, az új aszfaltburkolaton a közeli óvodába járó gyerekek és a babakocsis anyukák is lényegesen könnyebben tudnak közlekedni.
Már nem lehetett gazdaságosan kijavítani a Schwartzer Ferenc utca kockakő burkolatát, ezért korszerű aszfaltra cserélték azt. Rendkívül kátyús volt a Szilassy út felső szakasza, amit aszfaltozással orvosoltak. Kiszélesítették a Sztehlo Gábor utcát, így a gyalogosok már kényelmesen tudják használni a buszmegállóhoz vezető szakaszt. Aszfalttal váltották fel a kövezetet a Zsibói út Istenhegyi út és Zsolna utca közötti szakaszán, a fennmaradó rész jövőre készülhet el.
Befejeződött a Zsolna utcai járda felújításának első üteme, a Zsibói utca és a Matyó utca között kiépítik a hiányzó járdaszakaszokat is. Mivel a gázművek burkolatbontással járó csőcserét végez a jobb oldali járdán, ezért a bal oldali részt jövőre újítják fel.Ezzel kapcsolatban Váczi János elmondta, joggal frusztrálja a kerületben élőket, amikor a frissen elkészült járdán röviddel később valamelyik közműcég munkálatokba kezd. Ennek elkerülése érdekében az önkormányzat mindig időben értesíti a cégeket a kerületi fejlesztésekről.
Tavaly kezdődött meg a Városmajor utca páros oldalán a járda átépítése, az idén a Csaba utcáig vezető szakasz kapott térkő burkolatot. A Szent Család parkban immár esőben is száraz lábbal lehet sétálni, miután elkészült a járda „pocsolyamentesítése”, valamint egy rámpát is építettek. A Mártonhegyi út 31/c előtt mart aszfaltot kapott a parkoló, a Sárospatak úton pedig a régi kockakő sebességcsillapító bordákat az útügyi műszaki előírásoknak megfelelően alakították át.
Rimóczi János kérdésekre válaszolva elmondta, elképzelhető a Patkó utca forgalomcsillapítása, a korábban előforduló illegális motoros gyorsulások megelőzése érdekében pedig lakossági kérésre két sebességcsillapító bordát telepítettek a Cédrus utcában. Jó hír, hogy jövőre a BKK is építkezésekbe kezd, várhatóan öt utca újul meg a főváros jóvoltából. A XII. kerület sem marad ki a nagyszabású fővárosi csatornafejlesztésből, a Hegyvidéken mintegy hat kilométernyi csatorna kapacitását bővítik.
Váczi János a felmerült panaszokra reagálva ígéretet tett, hogy a közterület-felügyelet a közlekedés biztonságát szem előtt tartva erélyesen lép fel a Szarvas Gábor úti körforgalomban szabálytalanul parkoló autók vezetőivel szemben. Az önkormányzat felkéri a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft.-t a Határőr úti közvilágítás felülvizsgálatára, valamint hivatalos állásfoglalást vár a 39-es busz vonala 30-as övezetbe vonásának okairól. Az alpolgármester bejelentette, hogy jövőre megvalósul a Győri út forgalomcsillapítása.
Több csomópontban várható forgalmirend-változás, ilyen a Hegyvidéki Mesevár Óvoda környéke, valamint a későbbiekben megvizsgálják a Zugligeti út és a Virányos út csomópontja átalakításának lehetőségét a Zugliget Óvodánál. Emellett szó van a Városmajor utcában a Diós árok irányába, illetve a Zugligeti útról a Kuruclesi útra forduló bal oldali sáv kialakításáról.
mm.