Virányosi sikerek
Kiválóan szerepeltek a Virányos Általános Iskola diákjai a két évtizedes múltra visszatekintő Zrínyi Ilona országos matematikaversenyen. A több mint hatvanezer versenyző között kategóriájában Saár Patrik első, míg Kovács Boldizsár második helyezést ért el.
A matematika igazi ünnepe a Zrínyi Ilona országos verseny, amelyen magyarországi, illetve határon túli magyar iskolába járó 3–12. osztályos tanulók – az idén több mint hatvanezren – indulhatnak. A területi fordulóból ezúttal korosztályonként a legjobb hetvenöt versenyző, köztük a Virányos Általános Iskola két tanulója, a negyedikes Kovács Boldizsár és a hatodikos Saár Patrik jutott a Veszprémben megrendezett döntőbe – Boldizsár a második, míg Patrik az első helyen végzett.
A fináléban mindenki egy huszonöt tételből álló kérdéssort kapott, a megoldásra a harmadik–negyedikeseknek hatvan, a hatodik–hetedikeseknek hetvenöt perc állt rendelkezésre. Voltak kombinatorikai, számelméleti és logikai feladatok, amelyek nehézsége elsősorban abban állt, hogy a sokféle tudást egyszerre kellett alkalmazni, illetve összeboronálni – foglalta össze a Zrínyi verseny menetét Szerdahelyiné Jászberényi Ágnes. A matematikatanár igazgató elmondta, igyekeztek ennek megfelelően felkészíteni versenyzőiket, akikkel tanítás után külön is foglalkoztak.
„Már első osztályos koromban jól ment a számolás, ez később sem változott, ezért úgy gondoltam, érdemes komolyabban foglalkoznom a matematikával – mesélte Saár Patrik, aki Szerdahelyinével délutánonként feladatokat oldott meg, sokszor két-három órát is eltöltöttek a példákkal. – Legjobban a kombinatorika tetszik, ezt tartom a legizgalmasabbnak. Az a szép benne, hogy a megoldáshoz gondolkodni kell, nem elég bebiflázni a szabályokat.” Az újdonsült bajnok szerint a döntőben nagy segítségére volt a különórákon és a gyakorlások során megszerzett tudás.
Kovács Boldizsár nem mindennapi izgalmak közepette lett második, a körzeti forduló megnyerése után a fináléban több mint kilencvenszázalékos teszteredményt ért el, s egyetlen ponttal maradt le az első helyről.
„A rossz válaszért büntetőpontok jártak, nekem két feladat nem sikerült, ezért lettem csak második. Ha meg sem próbálok válaszolni a kérdésekre, talán megnyerem a versenyt” – bosszankodott Boldizsár, aki tanára, Rózsavölgyiné Kutasi Anikó tanácsára először tavaly indult matematikaversenyen. Azonnal szép eredményt ért el, hiszen társaival együtt sikerült a legjobbak között végeznie a Bólyai csapatversenyen.
Szerdahelyiné kiemelte, hogy a matematika mellett az összes többi tantárgyból fontosnak tartják a tehetséggondozást, arra is figyelnek, hogy a gyengébben teljesítők ne maradjanak le. Ennek köszönhető, hogy az utóbbi tíz évben senki sem bukott meg az iskolában.
mm.