Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Szerelem_linometszeteken

Szerelem linómetszeteken

Lunczer Anikó és Németh András még iskoláskorukban ismerték meg egymást. Azóta örök hűséget fogadtak, családot alapítottak, és közösen hódolnak szenvedélyüknek, a képzőművészetnek. A Jókai Klubban nyílt tárlatukon az elmúlt huszonöt-harminc év munkáit mutatják be a szépség- és harmóniakedvelő látogatóknak.
„A mindennapok látványa, a természet élménye, a törvényszerűségek megfigyelése, az apró részletek szépségei adják a kiállítás témáját, ami színes linómetszeteken jelenik meg. Megalapozott műveltséggel és következetesen megszerzett szakmai tudással alkották meg életművüket. Munkáikban egy harmonikus látásmód, a szemlélődő ember az érzékelhető világ szépségeire való rácsodálkozásait érezzük. Munkásságuk döntő részét képezik a linómetszetek. Amit itt láthatunk a falakon, az reprezentálja a műfaj sajátosságait, létrehozva egy magas művészi színvonalat” – értékelt köszöntőjében Vagyóczky Károly grafikusművész, a házaspár barátja, egykori iskolatársa.
Lunczer Anikó műveiben élmények és emlékek lenyomatait figyelhetjük meg. „Az ember sétál a természetben. Néha lehorgasztott fejjel, fájó foggal. De amikor megsüti a nap a gazokat, hirtelen felfigyelünk. Ha a képeken keresztül másnak is át tudom adni az érzést, akkor már megérte – mondta Anikó, aki nemcsak növények, de épületek lenyomatait is szívesen keretbe foglalja a különleges sokszorosítótechnika segítségével. – A budai várat lerajzoltam, és a nyomtatásnál vettem észre, hogy fordítva van!” – mesélte, hozzátéve, hogy a fametszethez hasonló sokszorosító eljárás őshazájában, Japánban egy idős kalligráfus is rácsodálkozott műveire, technikájára. Mint mondta, számára ez nagyobb elismerés, mint egy művészeti nagydíj.
„A feleségem bitang jól rajzol, én meg sem közelítem őt! Szeretek másolni. Ahogy most itt nézem magát, szívem szerint már rajzolnék” – mondta Németh András, akinek a Jókai Klubban két, a többitől egészen eltérő képe látható. Az egyiken piros, háromszög alakú közlekedési tábla, közepén egy rémisztő koponyával. Az alkotás az Emberveszély címet kapta, mint kiderült, azért, mert a legnagyobb veszélyt mi, emberek, magunkra jelentjük. A Message (Üzenet) metszet lényege, hogy egy apró kép is üzenhet tragédiát.
A szerelmesek soha nem pihennek, járják a világot, kiállítják műveiket. Házasságukkal kapcsolatban András csak ennyit mondott: egy ember, egy szó.

BM