Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Muveszet_es_matematika1

Művészet és matematika

Néhány évvel ezelőtt hírt adtunk arról, hogy MindLab elnevezéssel – ami az angol „mind” (ész) és „laboratory” (laboratórium) szavak összeolvadásával jött létre – egy nemzetközi gondolkodásfejlesztő programhoz kapcsolódva különleges szakkört indított a Jókai Mór Általános és Német Nemzetiségi Iskola. Az alsó tagozatosoknak szervezett csoportban logikai társasjátékok széles skáláján keresztül fejlesztik a gyerekek gondolkodását, szociális készségeit, érzelmi intelligenciáját, problémamegoldó képességét.
A szakkörösök egy ízben Saxon Szász János belvárosi kiállítására is ellátogattak, ahol a képzőművész tartott a diákoknak speciális művészeti és logikai-matematikai foglalkozást. A Poliuniverzum Játékcsalád alkotója a geometrikus alapformákból építkező műalkotásainak felhasználásával mutatta be, hogyan lehet egyszerre fejleszteni a művészi látásmódot és a matematikai gondolkodóképességet.
A jókais gyerekek akkor és persze azóta is számtalanszor bebizonyították, hogy a kreativitásuk nem ismer határokat. Azt már láthattuk, hogy a művészi és a matematikai készségek között milyen sok kapocs található, ám hogy a diákok milyen ötletességgel tudják összekapcsolni alkotásaikban a művészetet és a matematikát, arról most a Jókai Klubban rendezett, szokásos éves tematikus iskolai tárlaton bizonyosodhattunk meg igazán.Muveszet_es_matematika2A „matemARTika” című, Szalma Ágnes iparművész, rajztanár szervezésében megvalósuló kiállítás sokfajta képzőművészeti műfajt és technikát sorakoztat fel: geometriai alakzatokból szerkesztett rajzokat, pixelszerűen felépített figurákat, padlómozaikot, perspektívaábrázolásokat, papírból hajtogatott formákat és textilből készített patchworköket. Sőt, olyan op-art műveket is, amelyek leginkább Victor Vasarely absztrakt kompozícióira emlékeztethetik a nézőt.
„Hét évvel ezelőtt, iskolánk alapításának százötvenedik évfordulóján jött az ötlet, hogy a nagyközönségnek is bemutassuk azokat a kiváló munkákat, amelyeket diákjaink készítettek a tanév során. Ehhez a Jókai Klub biztosított helyet, ahol azóta is minden évben közkinccsé tesszük a gyerekek legszebb alkotásait” – idézte fel a kezdeteket Hellnerné Nádor Ildikó. Az iskolaigazgató szólt arról is, hogy intézményükben az elmúlt húsz-huszonöt év során óriási hangsúlyt helyeztek a művészeti nevelésre.

k.

A diákok munkái február 27-ig láthatók a Jókai Klubban (XII., Hollós út 5.).