Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez


Ujabb_forgalmi_valtozasok_a_Szell_Kalman_teren1

Újabb forgalmi változások a Széll Kálmán téren

A Széll Kálmán tér átépítése miatt számos változás történt a tömegközlekedésben. A rekonstrukcióval és a közlekedési változásokkal kapcsolatos aktuális információk a bkk.hu/szellkalmanter internetes oldalon olvashatók.

A kényelmetlenségek leginkább azokat érintették, akik az 59-es és a 61-es villamosokkal szoktak utazni, a járatoknak ugyanis – a tér belső részein zajló építkezés miatt – ideiglenes végállomásokat alakítottak ki az Attila út és a Krisztina körút kereszteződésénél, valamint a Szilágyi Erzsébet fasor elején.
Az átszállások megkönnyítése érdekében két buszjárat útvonalát is meghosszabbították. A 91-es a Nyugati pályaudvar és a Királyhágó tér között, a 102-es pedig a Szendrő utcától a Libegő zugligeti állomásáig közlekedik, mindkettő a Széll Kálmán tér érintésével.
A tér bontási és felújítási munkái a Margit körút mentén is megkezdődtek február első napjaiban, ezért a 4-es és a 6-os villamosoknak ideiglenes végállomást alakítottak ki a 18-as villamos jelenleg használaton kívüli végállomása helyén, a Vérmező utcai oldalon. A következő időszakban (várhatóan március közepéig) a BKK nem tudja biztosítani az autóbusz-végállomásról induló buszjáratok akadálymentes megközelítését a 4-es és a 6-os villamos ideiglenes végállomásától, ezért a mozgásukban korlátozottaknak azt ajánlja, hogy a Széna téren szálljanak le a nagykörúti villamosról, és onnan közelítsék meg az adott buszjáratot.
Február elején lezárták a metró és a mellette lévő (a korábbi bisztró alatti) épület közötti átjárót, így mostantól csak ezeket megkerülve lehet gyalogosan eljutni a Margit körút irányába. További fontos változás, hogy elkezdték bontani a Várfok utca felől a térre vezető gyalogoshidat, ezért a teret csak a Csaba utca felőli lépcsőn lehet megközelíteni a Várfok utcából. A lépcső mellett a jövőben mozgólépcső és lift is segíti majd az erre közlekedőket a szintkülönbség leküzdésében, a Széll Kálmán tér átépítésének egyik fontos eleme ugyanis az akadálymentes kapcsolatok létrehozása.
A rekonstrukcióval és a közlekedési változásokkal kapcsolatos aktuális információk a bkk.hu/szellkalmanter internetes oldalon olvashatók.

*

Elkészült a fővárosi villamosvonalakon, köztük a budai fonódó villamoshálózaton is hamarosan forgalomba álló, új, alacsonypadlós villamosflotta első darabja a spanyolországi CAF üzemében. Budapestre várhatóan márciusban érkezik meg az első jármű, ekkor kezdődnek meg a forgalomba helyezéséhez szükséges tesztek, fék- és futáspróbák. Az idén a tervek szerint 25 rövid (34 méteres) villamossal bővül a járműpark.
A sikeres teszteket követően az első CAF villamosok várhatóan ősztől állnak forgalomba. A rövidebbek a 3-as vonalra, valamint a budai fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között a jövőben közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek. A Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények pedig az 1-es villamos vonalán járnak majd.Ujabb_forgalmi_valtozasok_a_Szell_Kalman_teren2Az utasok az új járműveket előreláthatóan a közelmúltban felújított 3-as vonalán próbálhatják ki. A BKK tájékoztatása szerint a 19-es és a 61-es új vonalán a jelenlegi tervek szerint leghamarabb ez év végén, legkésőbb 2016 első negyedévében állhatnak forgalomba a korszerű közlekedési eszközök.

k.