Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Lebontjak_a_veszelyes_tamfalat_a_Kolto_utcaban

Lebontják a veszélyes támfalat a Költő utcában

Lebontja, majd újjáépíti az önkormányzat a Költő utca 22. szám melletti, közel százéves, balesetveszélyes támfalat. Az érintett közművek tehermentesítésével már megkezdődtek a munkálatok, az építkezés idején a Költő utcába mindkét irányból csak a munkaterületig lehet behajtani.

Az önkormányzat útfelügyelője tavaly október 27-én jelezte, hogy a Költő utca 22.-nél a több mint hatvan méter hosszú, szárazon rakott, közel százéves terméskő támfal egy közel húszméteres szakaszon befelé leomlott. A balesetveszély megszüntetése érdekében a szakiroda haladéktalanul megtette a szükséges intézkedéseket, mindenekelőtt lezáratta az érintett járdaszakaszt, valamint az útpálya felét. Az autós közlekedés azonban egy sávon továbbra is biztosított maradt. Ezt követően az önkormányzat értesítette a Fővárosi Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot, a Fővárosi Kormányhivatalt, a BM Pince és Partfal-veszély Elhárítási Szakértői Bizottságot, az önkormányzat biztosítóját, továbbá az útpálya alatti közművezetékek tulajdonosait.
A szakértői vizsgálat megállapította, hogy a támfal omlása nem áll meg, a folyamat a későbbiekben folytatódhat. Kiderült az is, hogy a fal részleteiben nem javítható, a kötőanyag nélkül, kőből rakott építmény ugyanis elöregedett, ezért teljesen új támfalat kell építeni. Ennek költsége azonban olyan magas, hogy az önkormányzat önerőből nem tudná finanszírozni a teljes beruházást, ezért a kerület januárban pályázatot nyújtott be a Belügyminisztérium vis maior alapjához.
Február elején mintegy háromméteres szakaszon újabb darabok váltak le a támfalról. Ezután az önkormányzat egyeztetést kezdeményezett az érintett közműszolgáltatókkal. Megállapították, hogy a támfal elmozdulása miatt üreg képződött az utcában futó 1 kilovoltos elektromos vezeték, valamint a gázvezeték alatt, így az út egy részét és a járdát gyakorlatilag ezek a vezetékek tartják. Ezért a burkolattal és az alapokkal együtt haladéktalanul el kell távolítani a járda és az útpálya támfal előtti szakaszát. A bontás költségeit az önkormányzat vállalta.
Miután az utca teljes lezárásához szükséges forgalomtechnikai tervet a BKK jóváhagyta, március 2-án megkezdődtek a munkálatok. A feltárt állapotnak megfelelően újabb szakértői véleményre van szükség, ennek alapján várhatóan módosítani kell az eredeti terveket. Hamarosan eredményt hirdetnek a Belügyminisztérium vis maior pályázatán, ekkor lehet véglegesen meghatározni a műszaki tartalmat.
A Költő utcai veszélyelhárítás mellett a kerület más közterületein is zajlanak kisebb-nagyobb közterületi karbantartási munkák. A Tállya utcában az elporladt szegélyköveket pótolják, valamint kijavítják a Galgóczy utcából a Kútvölgyi útra vezető lépcső, a Tordai lépcső, a Határőr utat a Gaál József úttal összekötő lépcső, továbbá a Hadik András úton a Lelesz és a Fészek utca közötti aszfaltjárda hibáit.
A tavasz beköszöntével számos új úthiba keletkezett, ezek megszüntetésén is folyamatosan dolgozik a kivitelező. A kátyúzásban sokat segít az okostelefonokra ingyenesen letölthető hegyvidéki „Jó utat!” applikáció, amelyen keresztül bárki bejelentheti az úthibákat, a magára hagyott, üzemképtelen járműveket és a közterületekre kihelyezett konténereket. A lakossági jelzéseket az önkormányzat minden esetben kivizsgálja.
Folytatódik a csatornaépítés is, a Budapest-Budaörs Szennyvízelvezetési Beruházó Önkormányzati Társulás megbízásából márciusban az Istenhegyi lejtőn (a Zsolna utca 36. és az Istenhegyi lejtő 4. között), a Beatrix utcában (a Hunyad köz és a Beatrix utca 15. között), a Lóránt úton (a Lóránt út 16. és az Óra köz között), valamint a Szendrő utcában (a Szendrő köz és a Diana utca között) dolgozik a Pulzus Plusz Kft. Ezeken az útszakaszokon teljes lezárásra kell számítani.
Megtörtént a közterület ideiglenes helyreállítása a Városkúti köz 1. és 5/a között, a Kakukk út 14–23. között, az Óra közben (a Lóránt út és az Óra út között), továbbá a Szendrő közben (a Szendrő utca és a Szendrő köz 8. között).

mm.