A popzene krémje
A Crème de la pop tagjai már névválasztásukkal is hirdetik szándékukat: a kilencvenes évek számukra legkedvesebb dalait hangolják újra, létrehozva így szerintük a popzene krémjét. Hogy ez mennyire sikerül nekik, mi is eldönthetjük, ha meghallgatjuk vasárnap délutáni koncertjüket.
„A kilencvenes évek magyar popslágereit dolgozzuk fel, igényes dzsessz hangvételt adva nekik – jellemzi a Crème de la pop stílusát Kertész Csaba, a zenekar vezetője. – Az érdekes előadásmódnak köszönhetően alakul ki dalaink, koncertjeink sajátos humora.”
A négytagú, francia nevet választó, ám nem francia dalokat előadó zenekar tagjai két éve tettek – ahogy mondják – „szent fogadalmat”, hogy közös erővel megmentik a kilencvenes évek számukra legkedvesebb hazai dalait a kifakulástól és a lassú elmúlástól. Mi sem alkalmasabb erre – gondolták –, mint egy másik veszélyeztetett zenei kinccsel való házasítás. Ez pedig a „manouche”, a harmincas évek francia swing stílusa, amit Django Reinhardt tett híressé, és ami most a Hip Hop Boyz, a ShyGys, a Sing Sing, a Carpe Diem és sok más előadó dalaival tündökölhet ismét régi pompájában.
A Créme de la pop fiatal formáció, ám a zenészeket máshonnan már ismerhetjük. Ketten – Boros Gábor bőgős és Kertész Csaba gitáros – a Maszkura és a Tücsökrajban is muzsikálnak, Gál Csaba „Boogie” énekes pedig néhány éve egy tehetségkutatóban vált országosan népszerűvé, bár akkor már közel tíz éve elismert előadó volt blueskörökben. Hozzájuk csatlakozott Kövér Kristóf gitáros, aki Csaba régi barátja, ugyancsak megszállottja a „manouche” swingnek, ami a Créme de la pop alapját adja.
„A kérdés csak az volt, mivel lehetne aktuálissá tenni a műsort, hiszen a nyolcvan évvel ezelőtti francia slágerek ma már kevésbé ismertek a nagyközönség számára – emlékezik vissza a nem régi kezdetekre Kertész Csaba. – Egyszer otthon elkezdtem viccből énekelni a Hip Hop Boyz A hegyekbe fönn című slágerét, gitároztam hozzá ebben a franciás stílusban, és egészen meglepődtem, mennyire jól áll neki. Ezért zenészbarátaimmal elkezdtük próbálgatni, hogy a kilencvenes évek magyar dance-slágerei hogyan szólnak ezzel a jazzes zakatolással, és hamarosan készen volt egy műsor, amit mindannyian nagyon megszerettünk. Ahogy tovább foglalkoztam vele, egyre többször jutott eszembe, milyen jó lenne, ha ma is meg lehetne táncoltatni az embereket ezzel a zenével. Úgyhogy készüljön fel a hegyvidéki közönség, vegye fel a táncos cipellőt, mert biztos, hogy mindenki együtt ropja majd!” – teszi hozzá Csaba, aki fellépőként ugyan még soha nem állt színpadon a XII. kerületben, de a környéket nagyon jól ismeri, hiszen rendszeresen a MOM-nál sétáltatja a kutyáját.
Mint a zenészek mondják, a különféle számok dzsesszesítése, amellett, hogy elég nagy kihívás, elképesztően szórakoztató is. Gyakran nevetésbe fulladnak a próbák, vagy a koncertek, máskor pedig az az érzésük támad, hogy egy nagyon szép és komoly dalt találtak, aminek sikerül egy másik oldalát megmutatni.
A Crème de la pop tagjai: Gál Csaba „Boogie” – ének, Kertész „Petite Bouche” Csaba – gitár, bendzsó, Kövér „Le Pompe” Kristóf – gitár, Boros „UnTroix” Gábor – bőgő