Parkolási engedélyek kiadása
Tisztelt Ügyfelünk!
A parkolási engedélyek kiadásának feltételeit a Budapest Fővárosi Közgyűlés és a Budapest XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat rendeletei határozzák meg.
A lakossági engedélyek kiadásának legfontosabb szabályai:
Lakossági várakozási hozzájárulás kérelemre annak adható, akinek:
- állandó lakóhelye a várakozási övezet területén van,
- az általa megjelölt
- egy darab személygépkocsira, amelynek a kérelmező az üzemben tartója,
- a munkáltatótól kizárólagos használatba kapott egy darab, a munkáltató által üzemben tartott vagy lízingelt személygépkocsira, ha az a) pontban megjelölt gépjárműre lakossági várakozási hozzájárulással nem rendelkezik.
Kiadás feltételei:
- 2000 Ft költségtérítés megfizetése,
- érvényes lakcímkártya (személyi igazolvány) bemutatása,
- érvényes forgalmi engedély bemutatása,
- helyi adó vagy más jogcímen az önkormányzattal szemben tartozás ne álljon fenn,
- fővárosi parkolási társasággal szemben 30 napnál régebbi tartozás ne álljon fenn,
- munkáltatótól kizárólagos használatba kapott gépjárműre kért engedély esetén az alábbiakra is szükség van:
- igazolás a gépjármű kizárólagos használatáról (cégjegyzésre jogosult által aláírva),
- igazolás a munkáltató székhelye szerint illetékes önkormányzattól, hogy a munkáltatónak gépjárműadó-tartozása nincs.
A minden gépkocsira megfizetendő 2000 Ft költségtérítés díján túl lakásonként az első személygépkocsira kiadott engedélynek nincs további költsége, a második gépkocsira igényelt engedély után azonban a környezeti besorolás alapján további éves várakozási díjat kell fizetni, amelynek mértéke a lakóhelyen fizetendő egyórai parkolási díj 205-szöröse.
Az EURO 3 környezetvédelmi besorolás 30 százalék, az EURO 4-es 50 százalék, az EURO 5-ös besorolás 70% kedvezményt biztosít. A teljesen elektromos üzemű járművek esetén a kedvezmény mértéke 100%. Harmadik és további gépkocsikra várakozási hozzájárulás nem adható ki.
A várakozási engedélyek a kibocsátás évét követő naptári év január 31-ig az engedélyeken feltüntetett zónákra érvényesek. Hagyományos ügyintézésben az engedélyek kizárólag személyesen vagy meghatalmazott útján, aláírás ellenében vehető át. 2017. január 1-jétől lehetőség van időpontot foglalni az eugyintezes.hegyvidek.hu oldalon, regisztrációt követően.
A várakozási hozzájárulással kapcsolatos ügyek alábbi típusai elektronikus úton is intézhetők az önkormányzat polgármesteri hivatala által működtetett eugyintezes.hegyvidek.hu weboldalon:
lakossági:
- magánszemély, első autó
- magánszemély, második autó
- magánszemély kizárólagos használatában lévő céges autó, valamint gazdálkodói és egészségügyi várakozási hozzájárulás
Az ügyfél elektronikus ügyintézésre a megjelölt weboldalon történt regisztrációja és a polgármesteri hivatalban történő, jogszabályi követelményeknek megfelelő személyes azonosítást követően jogosult (ez utóbbi a polgármesteri hivatal ügyfélszolgálatán soron kívül intézhető). Amennyiben az ügyfél rendelkezik a magyarorszag.hu weboldalon történő ügyintézésre jogosító ügyfélkapuval, akkor ezen keresztül belépve a személyes azonosításra nincs szükség.
Tájékoztatónk a legfontosabb tudnivalókat tartalmazza. Kérjük, hogy konkrét ügyben, a részletek tisztázása érdekében, telefonon vagy személyesen keresse fel önkormányzatunkat.
Hegyvidéki Önkormányzat