Küzdőjátékok diákoknak a Fitparádén
A magyar–japán diplomáciai kapcsolatfelvétel 150 éves és a hegyvidéki karate elindulásának 30 éves jubileuma alkalmából rendhagyó módon mutatkozik be az idei Fitparádén három japán eredetű harcművészet, a karate, a szumó és a dzsúdó. A vállalkozó kedvűek egy különleges küzdőjáték segítségével próbálhatják ki ezeket. Sportági ismeretek nélkül kicsik és nagyok egyaránt részt vehetnek benne; a jelentkezők függvényében 4-8-12 fős csoportok állnak össze.
A Karate Fight Game-ben a játékosok zárt tenyérrel, az ellenfél találati felületeinek megérintésével és gyors, visszahúzott mozdulattal szerezhetnek pontot. A comb érintése 1, a törzs oldalának vagy a hátnak az érintése 2, a fejtető vagy a tarkó hallható megérintése 3 pontot ér. Az a versenyző nyer, aki (korosztálytól függően) előbb eléri az 5, 7 vagy 9 pontot, vagy a játékidő végére több pontot szerez.
A szumóban 2x2, 3x3 vagy 4x4 méteres területről kell kilökni, kiszorítani, vagy a földre vinni az ellenfelet. Az győz, akinek az ellenfele a talpán kívül bármely más testrészével érinti a talajt, vagy kilép a küzdőtérről. Egy mérkőzés kettő-öt játékból áll.
A Judo-Jitsu Fight Game földharcjáték, egy tornamatracról kell letolni, vagy lebirkózni az ellenfelet. A játék térdelő ülésből kezdődik, és tilos felállni. Amíg a versenyző ujja hegye a matracon van, addig tart a küzdelem. A mérkőzés két-három fordulóból áll, vagy a játékidő lejártakor bírói döntéssel az aktívabb játékos nyer.
A dobogósok érmet kapnak, és valamennyi versenyző emléklappal gazdagodik. Az előnevezés díja egy vagy két versenyszámban történő indulás esetén 3000, három versenyszámban történő indulás esetén 4000 forint (helyszíni nevezéskor: 4000 és 6000 forint). Nevezni a kuzdojatek@gmail.com e-mail-címen lehet, ide kell egymás alá írva elküldeni a versenyző nevét, születése évét, testsúlyát és testmagasságát, valamint a választott versenyszámo(ka)t. Nevezési határidő: október 11. 20.00 óra.
M.